dc.contributor.advisor |
Wołowiec, Tomasz |
|
dc.contributor.author |
Rajda, Martyna |
|
dc.date.accessioned |
2013-12-22T10:59:04Z |
|
dc.date.available |
2013-12-22T10:59:04Z |
|
dc.date.issued |
2013-02-12 08:49:02 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/2607 |
|
dc.description.abstract |
W pracy został omówiony wpływ funduszy unijnych na rozwój organizacji z sektora oświatowego. Praca odnosi się do realizowanego projektu z Unii Europejskiej pt. „Aktywnie w przyszłość” w Samorządowym Centrum Edukacji Szkolnej w Tyliczu – w Publicznym Gimnazjum w Tyliczu. W niniejszej pracy została zastosowana metoda sondażu diagnostycznego, wykorzystując w obrębie tej metody kwestionariusz ankiety. Badanie zostało przeprowadzone po zakończonej realizacji projektu. W sondzie uczestniczyli uczniowie, którzy brali udział w tych zajęciach. Analiza zebranych danych potwierdza, że realizacja projektu unijnego w wiejskiej szkole w gminie Krynica-Zdrój wpłynęła pozytywnie nie tylko na rozwój samej placówki, ale również na uczniów. Dzięki programowi „Aktywnie w przyszłość” szkoła została zaopatrzona w nowoczesne pomoce dydaktyczne, wyposażono również salę informatyczną oraz językową. Uczniowie dzięki uczestnictwu w zajęciach dodatkowych mogli uzupełnić swoją wiedzę z bieżącego materiału jak również poszerzyć swoje zainteresowania. Zwiększona liczba zajęć sprawiła, iż uczniowie bardzo dobrze napisali egzamin gimnazjalny. Z kolei nauczyciele dzięki motywacji finansowej i licznym pomocom dydaktycznym lepiej realizowali swoje zadania. |
pl |
dc.description.abstract |
This thesis discuses the impact of the European Structural Funds on the development of an organization that is a part of the education sector. It focuses on the implementation of the European Union funded project “Aktywnie w przyszłość” at the Junior High School in Tylicz, which is a part of a group of schools called Samorządowe Centrum Edukacji Szkolnej in Tylicz. The author of this thesis used the diagnostic poll method and a questionnaire as a research tool. It was conducted at the end of the project “Aktywnie w przyszłość” and addressed to students who took part in it. The analysis confirms that the implementation of the European Union project in avillage school in Krynica-Zdrój Commune had a great influence on the development of that institution and its students. The fact that the school took part in “Aktywnie w przyszłość” resulted in its being equipped with teaching measures. What is more, a computer room and language room were fully fitted with high-tech appliances. The participation in additional classes allowed students to complement their knowledge and widen interests. The increased number of classes resulted in the fact that students passed the junior high school final exam getting good results. Moreover, financial motivation and many modern teaching measures caused that teachers implemented their tasks at a very high level. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
Unia Europejska |
pl |
dc.subject |
fundusze strukturalne |
pl |
dc.subject |
gimnazjum |
pl |
dc.subject |
egzamin |
pl |
dc.subject |
ankieta |
pl |
dc.subject |
analiza |
pl |
dc.subject |
European Union |
pl |
dc.subject |
European Structural Funds |
pl |
dc.subject |
junior high school |
pl |
dc.subject |
questionnaire |
pl |
dc.subject |
analysis |
pl |
dc.title |
Wpływ funduszy unijnych na rozwój organizacji z sektora oświatowego na przykładzie Publicznego Gimnazjum w Tyliczu |
pl |
dc.title.alternative |
An impact of the European Structural Funds on the development of an organization that is a part of the education sector: a case study of Junior High School in Tylicz |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2013-12-22T09:22:27Z |
|