dc.contributor.advisor |
Woźniak, Dariusz |
|
dc.contributor.author |
Woźniak, Tomasz |
|
dc.date.accessioned |
2013-12-22T11:08:27Z |
|
dc.date.available |
2013-12-22T11:08:27Z |
|
dc.date.issued |
2013-02-05 19:38:09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/2611 |
|
dc.description.abstract |
Niniejsza praca poświęcona jest problemowi podejmowania decyzji w przypadku tzw. dóbr publicznych. Opierając się na literaturze przedmiotu z zakresu zawodności rynku i finansowania dóbr publicznych oraz na specjalistycznych raportach poddano analizie przypadek linii kolejowej Podłęże-Piekiełko. To połączenie kolejowe jest tematem dyskusji związanych z rozwojem społeczno-gospodarczym południowo-wschodniej Małopolski od wielu dekad. Celem niniejszej pracy jest ocena efektywności ekonomicznej budowy tej linii. Ocena ta bazuje na analizie kosztów i korzyści. |
pl |
dc.description.abstract |
The thesis is devoted to the problem of decision-making in the case of the so-called public goods. On the basis of the literature concerning market failure and the financing of public goods and special reports, the case of railway line Podłęże-Piekiełko was analysed. Building of the infrastructure of this railway connection has been on the agenda of socio-economic development of the south-eastern region of Małopolskie Voivodship for many decades. The aim of this study is to evaluate the economic efficiency of the construction of this line. This assessment is based on an cost-benefit analysis. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
dobra publiczne |
pl |
dc.subject |
analiza kosztów i korzyści |
pl |
dc.subject |
infrastruktura kolejowa |
pl |
dc.subject |
linia Podłęże - Piekiełko |
pl |
dc.subject |
public goods |
pl |
dc.subject |
cost-benefit analysis |
pl |
dc.subject |
railways |
pl |
dc.subject |
Podłęże – Piekiełko line |
pl |
dc.title |
Ocena efektywności ekonomicznej projektów infrastrukturalnych. Przypadek linii kolejowej Podłęże-Piekiełko |
pl |
dc.title.alternative |
Evaluation of the economic efficiency of the infrastructural projects. The case of the Podłęże-Piekiełko railway line |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2013-12-22T10:20:02Z |
|