Abstract:
Kilka milionów witryn, które zawierają dziesiątki milionów elektronicznych stron, tworzy olbrzymi wirtualny świat danych, komunikacji i transakcji. Ogólnoświatowa sieć komputerowa osiągnęła ogromną popularność w ciągu zaledwie kilku lat. Dziś z Internetu i jego dobrodziejstw korzystają zarówno użytkownicy indywidualni jak i uczelnie, administracja państwowa, banki, różnego rodzaju instytucje, małe firmy, wielkie koncerny i organizacje międzynarodowe. Biorąc pod uwagę możliwości, światowej pajęczyny, która jest zarówno bogatym źródłem wiedzy stosunkowo łatwo dostępnej, środkiem komunikowania się, światowym, cyfrowym "placem zabaw" dla dzieci i dorosłych, trudno się dziwić, że zrewolucjonizowała i podbiła cały glob ziemski. W Sieci chętnie pojawiają się również firmy, co prowadzi do jej coraz większej komercjalizacji i tutaj właśnie powstaje zagadnienie reklamy w Internecie. Najważniejszą cechą tej reklamy jest jej interaktywność i możliwość natychmiastowego kontaktu potencjalnego klienta z reklamującą się firmą. Ponadto koszt reklamy w Internecie jest nieporównywalny z żadnym innym, tradycyjnym medium. Reklamodawca płaci za zakupioną powierzchnię na swoją reklamę zależnie od rzeczywistej liczby odbiorców, którzy zainteresowali się informacją (przekazem) i potwierdzili to "kliknięciem". Właśnie te czynniki (rosnąca liczba użytkowników, popularność i konkurencyjność reklamy w Internecie w porównaniu do innych mediów) przemawiają za koniecznością zmiany lub rozszerzenia prowadzonej działalności firmy o przyszłościowy Internet.
Celem pracy jest ukazanie zmian w zakresie działalności promocyjnej firm oraz przedstawienie Internetu ze wszystkimi możliwościami i ograniczeniami, szczególnie Internetu jako kanału sprzedaży towarów i usług.