dc.description.abstract |
Funkcjonowanie na rynku każdego przedsiębiorstwa, w tym także jednostek służby zdrowia nieodłącznie związane jest z koniecznością podejmowania działań, mających na celu zwiększanie jego atrakcyjności i dążenie do zdobycia pozycji lidera. Ponieważ wszelkie te działania zmierzają przede wszystkim w kierunku wpłynięcia na rentowności zyski organizacji, musi ona zdawać sobie sprawę, że koniecznym staje się podejmowanie kroków zdecydowanie wpływających na te czynności. Działania marketingowe są istotnym zagadnieniem w prowadzeniu każdej firmy, gdyż to właśnie one stanowią o jej sile i faktycznej pozycji rynkowej.
Niniejsza praca podejmuje temat marketingu w służbie zdrowia. Autorka w części teoretycznej rozważa, co należy zrobić, by zachęcić klienta – pacjenta do wybrania danej placówki zdrowia. Przemyślenia te oparte zostały na teorii marketingu, instrumentach marketingu – mix oraz przeprowadzanych badaniach w Szpitalu Specjalistycznym im. Henryka Klimontowicza w Gorlicach, dzięki którym można było wysunąć dalsze wnioski. |
pl |