Przesłanki psychologiczne wywierania wpływu na młodych odbiorców przez reklamę telewizyjną

Ładowanie...
Miniatura

Data

2004

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest przedstawienie przesłanek psychologicznych wywierania wpływu na młodych odbiorców przez reklamę telewizyjną. Dokonano prezentacji terminologii oraz pojęć kluczowych, a także wyszczególniono modele i rodzaje zachowań konsumenckich. Opisano ideę perswazyjności i symboliki komunikatów reklamowych oraz wyjaśniono istotę, cele i funkcje reklamy telewizyjnej. Przedstawiono sposoby wywierania wpływu na młodych odbiorców przez reklamę telewizyjną, a także aspekty etyczne z nim związane. Dokonano analizy współzależności pomiędzy postawami a zachowaniami konsumenckimi. Wyjaśniono przedmiot i komponenty postaw oraz czynniki sprzyjające formowaniu zachowań konsumenckich. Część badawczą stanowi metodologia przeprowadzonych badań na przykładzie grupy młodzieży gimnazjalnej, których celem jest ustalenie, czy występuje korelacja pomiędzy zachowaniem a postawami wobec reklamy, określenie wpływu reklamy telewizyjnej na młodych odbiorców oraz ustalenie, które aspekty psychologiczne można uznać za istotne w odniesieniu do wywierania wpływu przez reklamę telewizyjną na młodzież.

Opis

Słowa kluczowe

reklama telewizyjna, zachowania konsumenckie, wywieranie wpływu, etyka, telewizja, odbiorcy

Cytowanie