Przesłanki psychologiczne wywierania wpływu na młodych odbiorców przez reklamę telewizyjną
Abstrakt
Celem pracy jest przedstawienie przesłanek psychologicznych wywierania wpływu na młodych odbiorców przez reklamę telewizyjną. Dokonano prezentacji terminologii oraz pojęć kluczowych, a także wyszczególniono modele i rodzaje zachowań konsumenckich. Opisano ideę perswazyjności i symboliki komunikatów reklamowych oraz wyjaśniono istotę, cele i funkcje reklamy telewizyjnej. Przedstawiono sposoby wywierania wpływu na młodych odbiorców przez reklamę telewizyjną, a także aspekty etyczne z nim związane. Dokonano analizy współzależności pomiędzy
postawami a zachowaniami konsumenckimi. Wyjaśniono przedmiot i komponenty
postaw oraz czynniki sprzyjające formowaniu zachowań konsumenckich.
Część badawczą stanowi metodologia przeprowadzonych badań na przykładzie grupy młodzieży gimnazjalnej, których celem jest ustalenie, czy występuje korelacja pomiędzy zachowaniem a postawami wobec reklamy, określenie wpływu reklamy telewizyjnej na młodych odbiorców oraz ustalenie, które aspekty psychologiczne można uznać za istotne w odniesieniu do wywierania wpływu przez reklamę telewizyjną na młodzież.
Opis
Słowa kluczowe
reklama telewizyjna, zachowania konsumenckie, wywieranie wpływu, etyka, telewizja, odbiorcy