dc.description.abstract |
Celem pracy jest przedstawienie przesłanek psychologicznych wywierania wpływu na młodych odbiorców przez reklamę telewizyjną. Dokonano prezentacji terminologii oraz pojęć kluczowych, a także wyszczególniono modele i rodzaje zachowań konsumenckich. Opisano ideę perswazyjności i symboliki komunikatów reklamowych oraz wyjaśniono istotę, cele i funkcje reklamy telewizyjnej. Przedstawiono sposoby wywierania wpływu na młodych odbiorców przez reklamę telewizyjną, a także aspekty etyczne z nim związane. Dokonano analizy współzależności pomiędzy
postawami a zachowaniami konsumenckimi. Wyjaśniono przedmiot i komponenty
postaw oraz czynniki sprzyjające formowaniu zachowań konsumenckich.
Część badawczą stanowi metodologia przeprowadzonych badań na przykładzie grupy młodzieży gimnazjalnej, których celem jest ustalenie, czy występuje korelacja pomiędzy zachowaniem a postawami wobec reklamy, określenie wpływu reklamy telewizyjnej na młodych odbiorców oraz ustalenie, które aspekty psychologiczne można uznać za istotne w odniesieniu do wywierania wpływu przez reklamę telewizyjną na młodzież. |
pl |