Diagnoza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa na przykładzie Textilmarket

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Suszek, Debora
dc.date.accessioned 2013-12-28T12:20:14Z
dc.date.available 2013-12-28T12:20:14Z
dc.date.issued 2013-07-16 14:19:56
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2765
dc.description.abstract Celem pracy była charakterystyka koncepcji otoczenia konkurencyjnego organizacji i metod jego analizy oraz analiza i diagnoza otoczenia konkurencyjnego firmy Textilmarket. Jako główną metodę badawczą wykorzystano rozbudowane studium przypadku, zaś do metod szczegółowych należały wywiad bezpośredni częściowo ustrukturyzowany, obserwacja uczestnicząca i analiza danych wtórnych. Źródła danych miały charakter pierwotny (wywiad częściowo ustrukturyzowany, obserwacja uczestnicząca) i wtórny (dokumentacja wewnętrzna firmy, raporty, analizy, strony internetowe). W wyniku badań stwierdzono, że handel odzieżą dyskontową jest branżą atrakcyjną z perspektywy firmy Textilmarket. Bezpośrednimi konkurentami firmy są Pepco, sieci spożywcze oraz sprzedawcy indywidualni zajmujący się handlem odzieżą dyskontową na bazarach, w lokalach usługowych bądź przez Internet. Do głównych silnych stron Textilmarketu możemy zaliczyć niskie ceny, dobrze przeszkolony personel, odpowiednią aranżację wewnętrzną i zewnętrzną sklepu. Do głównych słabych stron należą niska jakość odzieży damskiej, nieaktualne wzornictwo i trendy, wąski asortyment zabawek, artykułów biurowych oraz biżuterii. Główne szanse w otoczeniu konkurencyjnym firmy Textilmarket stanowią niska siła oddziaływania dostawców, niska groźba pojawienia się nowych konkurentów oraz substytutów oraz znaczny potencjał wzrostu sprzedaży. Zagrożenia w otoczeniu konkurencyjnym firmy Textilmarket związane są z aktywnością i planami rozwoju konkurencji czy też z trudnością w znalezieniu atrakcyjnych lokalizacji dla kolejnych sklepów. pl
dc.description.abstract The object of this dissertation is to characterize the concept of competitive organization environment and the methods of it analysis as well as analysis and diagnosis of competitive organization environment of Textilmarket company. The developed case study was used as the main research method. Whereas, face-to-face interview that was partially structured, participant observation and secondary data analysis belonged to the detailed methods. Sources of data were of primary character (partially structured interview, participant observation) and secondary nature (internal documentation of the company, reports, analyses, websites). The research results have revealed that sale of discount clothes is an attractive industry from the perspective of Textilmarket company. The direct competitors of the company are Pepco, food chains and individual salespersons that deal with sale of discount clothes in marketplaces, service points or on Internet. The main strengths of Textilmarket can include low prices, well trained staff, appropriate interior and exterior design of a store. The main weaknesses cover low quality of women clothes, out of date design and trends, narrow assortment of toys, office articles and jewellery. The main opportunities of Textilmarket company in the competitive environment constitute low impact power of suppliers, low threat of occurring of new competitors and substitutes as well as considerable potential of sales increase. Hazard in the competitive environment of Textilmarket company are related to its activity and plans of competition development or also to difficulty in finding attractive locations for next stores. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject diagnoza otoczenia pl
dc.subject otoczenie konkurencyjne organizacji pl
dc.subject metody analizy otoczenia pl
dc.subject competitive organization environment pl
dc.subject environment diagnosis pl
dc.subject methods of environment analysis pl
dc.title Diagnoza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa na przykładzie Textilmarket pl
dc.title.alternative Diagnosing of an organization's competitive environment based on Textilmarket pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-11T12:18:36Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info