Segmentacja rynku usług kurierskich ze szczególnym uwzględnieniem oczekiwań klientów Pocztex – krajowego kuriera Poczty Polskiej
Ładowanie...
Data
2013-07-14 18:21:57
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Tematem pracy jest segmentacja rynku usług kurierskich z uwzględnieniem
oczekiwań klientów Pocztex – krajowego kuriera Poczty Polskiej. Analiza
segmentacyjna przeprowadzona została w oparciu o dane zebrane w sondażu
internetowym (n=390) oraz dokumenty wewnętrzne Poczty Polskiej. Segmentację
przeprowadzono metodą Malcolma Mc Donald-a i Ian Dunbar, z wykorzystaniem
metod ilościowych i jakościowych. Grupowanie pod kątem zachowania
i oczekiwanych korzyści wykazało brak istotnych różnic na rynku usług kurierskich.
Nadawcy i odbiorcy oczekują zazwyczaj tego samego: bezpieczeństwa, szybkości
i terminowości. Odstąpiono od oceny atrakcyjności i konkurencyjności rynku.
Uwypuklono cechy wspólne dla rynku usług kurierskich, przedstawiono pozycję
usług Pocztex i cechy działania marketingowego – gwarancję bezpieczeństwa
i terminowej realizacji zlecenia dla każdego.
The theme of the work is segmentation of courier services including customer expectations Pocztex – domestic courier of the Polish Post. Segmentation analysis was conducted based on data collected in an online survey (n = 390) and the internal documents of the Polish Post. Segmentation was performed by Malcolm McDonald's and Ian Dunbar, using quantitative and qualitative methods. Grouping terms of behavior and expected benefits showed no significant differences in the market of courier services. The sender and recipient are expected to generally the same: security, speed and timeliness. Abandoned assess the attractiveness and competitiveness of the market. Highlights the features common to the market of courier services, shows the position and characteristics of services Pocztex marketing activity - a guarantee of security and timely delivery of each order.
The theme of the work is segmentation of courier services including customer expectations Pocztex – domestic courier of the Polish Post. Segmentation analysis was conducted based on data collected in an online survey (n = 390) and the internal documents of the Polish Post. Segmentation was performed by Malcolm McDonald's and Ian Dunbar, using quantitative and qualitative methods. Grouping terms of behavior and expected benefits showed no significant differences in the market of courier services. The sender and recipient are expected to generally the same: security, speed and timeliness. Abandoned assess the attractiveness and competitiveness of the market. Highlights the features common to the market of courier services, shows the position and characteristics of services Pocztex marketing activity - a guarantee of security and timely delivery of each order.
Opis
Słowa kluczowe
Pocztex, usługi kurierskie, analiza segmentacyjna, oczekiwane korzyści, zachowanie, bezpieczeństwo, szybkość, terminowość