Segmentacja rynku usług kurierskich ze szczególnym uwzględnieniem oczekiwań klientów Pocztex – krajowego kuriera Poczty Polskiej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stach, Przemysław
dc.contributor.author Przygodzki, Mariusz
dc.date.accessioned 2013-12-28T12:21:56Z
dc.date.available 2013-12-28T12:21:56Z
dc.date.issued 2013-07-14 18:21:57
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2767
dc.description.abstract Tematem pracy jest segmentacja rynku usług kurierskich z uwzględnieniem oczekiwań klientów Pocztex – krajowego kuriera Poczty Polskiej. Analiza segmentacyjna przeprowadzona została w oparciu o dane zebrane w sondażu internetowym (n=390) oraz dokumenty wewnętrzne Poczty Polskiej. Segmentację przeprowadzono metodą Malcolma Mc Donald-a i Ian Dunbar, z wykorzystaniem metod ilościowych i jakościowych. Grupowanie pod kątem zachowania i oczekiwanych korzyści wykazało brak istotnych różnic na rynku usług kurierskich. Nadawcy i odbiorcy oczekują zazwyczaj tego samego: bezpieczeństwa, szybkości i terminowości. Odstąpiono od oceny atrakcyjności i konkurencyjności rynku. Uwypuklono cechy wspólne dla rynku usług kurierskich, przedstawiono pozycję usług Pocztex i cechy działania marketingowego – gwarancję bezpieczeństwa i terminowej realizacji zlecenia dla każdego. pl
dc.description.abstract The theme of the work is segmentation of courier services including customer expectations Pocztex – domestic courier of the Polish Post. Segmentation analysis was conducted based on data collected in an online survey (n = 390) and the internal documents of the Polish Post. Segmentation was performed by Malcolm McDonald's and Ian Dunbar, using quantitative and qualitative methods. Grouping terms of behavior and expected benefits showed no significant differences in the market of courier services. The sender and recipient are expected to generally the same: security, speed and timeliness. Abandoned assess the attractiveness and competitiveness of the market. Highlights the features common to the market of courier services, shows the position and characteristics of services Pocztex marketing activity - a guarantee of security and timely delivery of each order. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject Pocztex pl
dc.subject usługi kurierskie pl
dc.subject analiza segmentacyjna pl
dc.subject oczekiwane korzyści pl
dc.subject zachowanie pl
dc.subject bezpieczeństwo pl
dc.subject szybkość pl
dc.subject terminowość pl
dc.title Segmentacja rynku usług kurierskich ze szczególnym uwzględnieniem oczekiwań klientów Pocztex – krajowego kuriera Poczty Polskiej pl
dc.title.alternative Market segmentation of courier services with particular emphasis on customer expectations toward Pocztex - domestic courier of the Polish Post pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-11T14:10:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info