Sponsoring - narzędziem promocji i efektywnej komunikacji organizacji z rynkiem na przykładzie sądeckiego Radia Echo

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Pierzchała Wioletta
dc.date.accessioned 2013-12-28T14:27:11Z
dc.date.available 2013-12-28T14:27:11Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2778
dc.description.abstract Nieustanny i dynamiczny rozwój rynku zmusza dzisiejsze przedsiębiorstwa do działania w warunkach ciągle nasilającej się konkurencji. Obecnie w gospodarce rynkowej nie wystarcza zbadanie i poznanie potrzeb nabywcy, wytworzenie zaspokajającego go produktu i ustalenie konkurencyjnej ceny. Należy jeszcze trafić do konsumenta z informacją o tym produkcie i odpowiednio przekonać do zakupu. Jednolite przekazy reklamowe oraz rosnąca edukacja konsumenta sprawiają, iż zmniejsza się jego lojalność wobec marki czy firmy. Zatem aby skutecznie działać w tych warunkach przedsiębiorstwo musi wyróżniać się wśród innych uczestników rynku, budując swój własny wizerunek w świadomości otoczenia. Rosnące w szybkim tempie koszty reklamy tradycyjnej i malejąca jej efektywność oraz konieczność przebicia się przekazu promocyjnego firmy przez szum informacyjny panujący w mediach powodują, że przedsiębiorstwa starają się poszukiwać coraz nowszych i zarazem bardziej skutecznych metod promocji oraz komunikacji z rynkiem. W wyniku tego w polskiej gospodarce coraz szerzej zaczęły pojawiać się nowe instrumenty promocji - wśród nich także sponsoring. Ten instrument promocyjny - - silnie powiązany z wieloma dziedzinami życia gospodarczego i przede wszystkim społecznego, pozwala na prezentację pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Wspieranie różnych sfer życia stwarza też możliwość zaistnienia w świadomości konsumentów jako partner budzący zaufanie zarówno do swoich działań jak i produktów. Sponsoring daje, więc przedsiębiorstwu szansę dotarcia do jak największej liczby potencjalnych klientów (rynku), którzy mając w świadomości pozytywny wizerunek firmy zasługującej na zaufanie, dokonują zakupu jej produktów lub usług, co w rezultacie przynosi oczekiwany sukces rynkowy1. Celem niniejszej pracy jest odpowiedź na pytanie: czy sponsoring stanowi efektywne narzędzie promocji i komunikacji organizacji z rynkiem ?. Autorka uzyskuje pozytywną odpowiedź analizując zagadnienia związane z radiem – jako medium komunikacyjnym. Prezentuje również ofertę sponsoringu radiowego nowosądeckiego Radia ECHO wraz ze szczegółową charakterystyką rozgłośni i jej słuchaczy. Przeprowadzona przez autorkę analiza, której celem była próba zwrócenia uwagi na aspekt sponsoringu jako skutecznego narzędzia promocji i komunikacji organizacji z rynkiem, potwierdziła tezę postawiona w pracy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject sponsoring pl
dc.subject promocja pl
dc.subject komunikacja organizacji pl
dc.subject media pl
dc.subject public relations pl
dc.subject rynek radiowy pl
dc.subject środki masowego przekazu pl
dc.title Sponsoring - narzędziem promocji i efektywnej komunikacji organizacji z rynkiem na przykładzie sądeckiego Radia Echo pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info