Pracę niniejszą poświęcono problematyce rewitalizacji przestrzeni urbanistycznej jednostki osadniczej na przykładzie Starego Miasta w Krakowie. Zagadnienie to zrealizowane zostało poprzez identyfikację i ocenę procesu rewitalizacji, który nie dotyczy jedynie odnowy konserwatorskiej czy urbanistycznej, ale również społecznej. Praca przedstawia proces rewitalizacji jako element działań marketingowych jednostek samorządu terytorialnego oraz problemy odnowy obszarów zabytkowych w aspekcie polityki Unii Europejskiej. Praca przedstawia także istotę zarządzania projektem, skuteczność i ocenę procesu rewitalizacji oraz źródła pochodzenia środków finansowych na ten cel.
The work of this dedicated to the revitalization of the urban problems of the settlement on the example of the Old Town of Cracow. This issue has been realized through the identification and assessment of the revitalization process, which is not just about conservation and urban renewal, but also social. The thesis presents the process of revitalization as part of the marketing efforts of local government units and the redevelopment of the historic problems in the context of European Union policy. The thesis presents the essence of project management and evaluating the effectiveness of the revitalization process and the source of funds for this purpose.