Orientacja marketingowa organizacji działających na rynku usług uzdrowiskowych na przykładzie "Uzdrowiska Wysowa" S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Roman Joanna
dc.date.accessioned 2013-12-29T20:41:26Z
dc.date.available 2013-12-29T20:41:26Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2849
dc.description.abstract Po wprowadzeniu z dniem 1 stycznia 1999r reformy Służby Zdrowia lecznictwo uzdrowiskowe znalazło się w nowej, trudnej sytuacji stwarzającej szereg problemów i zagrożeń. Najistotniejszą ze zmian stał się sposób finansowania lecznictwa uzdrowiskowego. Dotychczasowe finansowanie przez Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej przejęły Regionalne Kasy Chorych niezbyt zainteresowane lecznictwem. Pomimo zapewnień o finansowaniu lecznictwa uzdrowiskowego przez RKCh na poziomie z roku 1998 z uwzględnieniem inflacji, a zawartymi umowami nastąpiła rozbieżność. W uzdrowiskach zakontraktowano około 60% bazy noclegowej po stawkach kształtujących się poniżej kosztów własnych usługodawcy. Dodatkowym problemem stało się niewykorzystywanie zakontraktowanych miejsc, za co RKCh nie płacą. Zmiany jakie zachodzą w makrootoczeniu polskich uzdrowisk i leczenia uzdrowiskowego skłaniają więc do reorientacji dotychczasowych zasad funkcjonowania przedsiębiorstw uzdrowiskowych. Obecnie w warunkach rynkowych trzeba liczyć się z powstaniem konkurencji i potrzebą pozyskiwania kuracjusza komercyjnego. Obiektem badań w niniejszej pracy jest przedsiębiorstwo „Uzdrowisko Wysowa” S.A. W celu sprostania wyzwaniom nowej sytuacji, w której stanęło lecznictwo uzdrowiskowe po reformie Służby Zdrowia w roku 1999 został w nim utworzony Dział Marketingu. W związku z tym, że autorka pracuję w tym dziale postanowiła skonfrontować swoje dotychczasowe doświadczenia praktyczne z teorią istniejącą w zakresie zarządzania organizacjami funkcjonującymi na rynku turystycznym. Przeprowadziła również badania pozwalające na ocenę działania „Uzdrowiska Wysowa” S.A. oraz wyznaczenie dalszych kierunków działań. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject rynek turystyczny pl
dc.subject planowanie marketingowe pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject turystyka pl
dc.subject uzdrowiska pl
dc.subject Wysowa pl
dc.subject walory naturalne pl
dc.subject strategie marketingowe pl
dc.subject baza noclegowa pl
dc.title Orientacja marketingowa organizacji działających na rynku usług uzdrowiskowych na przykładzie "Uzdrowiska Wysowa" S.A. pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info