Ocena pozycji strategicznej firmy "GRAND" i jej perspektyw na rynku techniki bankowej i biurowej

Brak miniatury

Data

2000

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca jest próbą oceny perspektyw sektora techniki bankowej i zaawansowanych urządzeń biurowych. Wyniki analizy badanego sektora będą stanowić bazę do oceny pozycji strategicznej firmy GRAND Sp. z o.o. działającej na tym rynku. W części pierwszej przedstawiono ogólną charakterystykę sektora techniki bankowej i zaawansowanych urządzeń biurowych zawierającą opis jego specyficznych cech, obecne i przewidywane tendencje rozwoju rynku oraz charakterystykę pięciu strukturalnych sił konkurencyjnych działających w sektorze oraz dokonano charakterystyki firmy GRAND Sp. z o.o. Część druga zawiera analizę pozycji strategicznej firmy GRAND Sp. z o.o. w sektorze techniki bankowej i biurowej. Zamierzona analiza dotyczy kilku wybranych obszarów, które w znacznym stopniu decydują o pozycji firmy na rynku, m.in. analizę rynkowych aktywów firmy, analizę atutów i słabych stron firmy oraz identyfikację szans i potencjalnych zagrożeń oraz oszacowanie atrakcyjności rynku. Narzędziami badawczymi są powszechnie stosowane w analizie strategicznej metody portfolio, wsparte metodami jakościowymi m.in. analizą SWOT i krzywą cyklu życia produktu. Istotnym elementem analizy jest określenie potencjału finansowego firmy, dlatego oprócz analizy marketingowej przeprowadzona zostanala analiza finansowa firmy.

Opis

Słowa kluczowe

rynek techniki bankowej i biurowej, analiza SWOT, analiza marketingowa, frrma GRAND, macierz McKinseya, analiza finansowa

Cytowanie