Internet jako opcja rozwoju firmy na przykładzie "Optimus" S.A.

Brak miniatury

Data

2004

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Lata dziewięćdziesiąte to lata tak zwanego boomu internetowego. Wtedy to Internet zaczął być wykorzystywany na szeroką skalę w różnych dziedzinach życia. Coraz więcej firm i osób prywatnych zaczęło zdawać sobie sprawę z udogodnień, jakie niesie ze sobą ogólnoświatowa komunikacja elektroniczna. W związku z powyższym firma Optimus przeanalizował rozwój technologii internetowej na świecie i chciała w jak najlepszy sposób wykorzystać szansę na swój dalszy rozwój poprzez uruchomienie portalu internetowego o nazwie Onet.pl. Jednak w stosunkowo krótkim czasie od jego uruchomienia, firma podjęła decyzję o sprzedaży portalu. Celem poniższej pracy jest udzielenie odpowiedzi na nurtujące nas pytanie: dlaczego firma Optimus sprzedała portal internetowy Onet.pl innemu Holdingowi skoro z usług internetowych zaczęła korzystać coraz to większa rzesza ludzi oraz czy Internet może być opcją rozwoju firmy ?

Opis

Słowa kluczowe

strategia rozwoju firmy, macierzy Ansoffa, innowacje jako strategia rozwojowa, Internet, gospodarka, analiza SWOT, OPTIMUS S.A., inwestor strategiczny

Cytowanie