Strategie marketingowe w agroturystyce na przykładzie Małopolski południowej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Klisiński, Janusz
dc.contributor.author Kędra Ewa
dc.date.accessioned 2014-01-01T19:00:00Z
dc.date.available 2014-01-01T19:00:00Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2996
dc.description.abstract W wielu krajach Europy wzrost zainteresowania agroturystyką, jako formą wypoczynku w naturalnym środowisku pozwala dostrzec sposób na ożywienie gospodarcze i kulturowe wielu rejonów wiejskich. W ostatnich latach również w Polsce, z uwagi na trudną sytuację w rolnictwie, podejmuje się próby aktywizacji lokalnych społeczności wiejskich poprzez agroturystykę. W szczególności dotyczy to terenów zaniedbanych i słabo rozwiniętych gospodarczo. Spadek znaczenia rolnictwa, jako podstawowego źródła utrzymania gospodarstw rolnych, zmusza mieszkańców wsi do poszukiwania nowych źródeł dochodów. Jedną z takich możliwości jest stworzenie rodzinnego biznesu agroturystycznego na bazie własnego gospodarstwa. Rozwój turystyki wiejskiej to nie tylko szansa dla poszczególnych gospodarstw rolnych, ale także dla wsi i gmin. Agroturystyka stwarza bowiem zupełnie nowe możliwości użytkowania przestrzeni wiejskiej, zabudowań rolniczych, lokalnej infrastruktury, za zyskiwane przez mieszkańców dodatkowe dochody stanowią a zalążek aktywizacji gospodarczej terenów wiejskich. Korzystne położenie regionów Małopolski południowej, przylegające bezpośrednio do południowej granicy państwa, oraz doskonałe walory krajobrazowo-przyrodnicze stwarzają szansę dla rozwoju agroturystyki w regionie Małopolski południowej. W oparciu o istniejące zasoby ludzkie i mieszkaniowe gospodarstw rolnych oraz piękną i czystą przestrzeń rekreacyjną Regionu, agroturystyka powinna rozwijać się bardzo dynamicznie. Będzie ona szansą zdrowego, aktywnego wypoczynku dla szerokiej grupy niezamożnej społeczności polskiej. Celem niniejszej pracy jest udowodnienie jak wielką szansą jest przekształcenie gospodarstw wiejskich Małopolski południowej na agroturystykę. Zakłada się, że ukierunkowanie gospodarstw wiejskich Małopolski południowej na agroturystykę, przy wykorzystaniu instrumentów marketingowych, jest szansą ich długofalowego rozwoju. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject strategie marketingowe pl
dc.subject agroturystyka pl
dc.subject gospodarstwa agroturystyczne pl
dc.subject Małopolska południowa pl
dc.subject marketing pl
dc.subject agroturystyka międzynarodowa pl
dc.title Strategie marketingowe w agroturystyce na przykładzie Małopolski południowej pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info