Marka jest najcenniejszym kapitałem przedsiębiorstwa i kluczowym elementem jego rozwoju. Wymaga specjalnego traktowania oraz nieustannej pielęgnacji, dobrze postrzegana może być gwarantem odniesienia sukcesu na rynku. Niniejsza praca magisterska zawiera zestaw zagadnień związanych z tożsamością, wizerunkiem i reputacją marki. Celem pracy była analiza dotychczasowych działań marketingowych oraz analiza kierunków rozwoju Sieci Sklepów Jubilerskich „Sezam”. Badania zostały przeprowadzone przez ankietę bezpośrednią w jednym z salonów. Pokazały one jak potencjalni klienci postrzegają markę, jej działania i kroki podjęte w celu budowania i poprawy dotychczasowego wizerunku. Na podstawie analizy wyników badań z przeprowadzonej ankiety, można stwierdzić, że zdecydowana większość respondentów uczestniczących w badaniu postrzega markę „Sezam” w bardzo przyjazny i pomyślny sposób. Klienci są zadowoleni z jakości towaru, miłej obsługi i chętnie wracają na kolejne zakupy.
The brand is a company's most valuable asset and a key element of its development. This requires special treatment and ongoing care, may well be seen as the guarantor of success in the market. This thesis presents a set of issues related to identity, image and reputation of the brand. The aim of this study was to analyze existing marketing activities and analysis of development trends Networks Jewellery Stores "Sezam". The study was conducted by questionnaire directly in one of the lounges. They showed how potential customers perceive the brand, its actions and steps taken to build and improve the existing image. Based on the analysis results of the survey, we can say that the vast majority of respondents to the survey perceive the brand "Sezam" in a friendly and satisfactory manner. Customers are satisfied with the quality of the product, friendly service and are happy to come back for another purchase.