Celem niniejszej pracy było stworzenie portalu społecznościowego w nowoczesnej gospodarce kraju w oparciu o e – biznes plan. Praca ta ukazuje, że biznes plan jest doskonałym narzędziem, które pomaga stworzyć przyszły biznes – firmę. Do badania został wykorzystany portal www.moscice.pl, który zawiera informacje, artykuły, zdjęcia dotyczące jednej z dzielnic Tarnowa – Mościc. W ostatnim rozdziale szczególnie zwrócono uwagę, że praca wykonana podczas tworzenia biznes planu i jego realizacji, dała znakomite efekty, co odzwierciedla się w statystykach portalu. W porównaniu z początkowym wynikiem po 16 miesiącach osiągnięto pięciokrotnie wyższy stan co do wizyt i dwukrotnie wyższy, co do odsłon na stronie. Mamy też coraz większą oglądalność, która momentami osiągała pięciokrotności stanu początkowego. Portal nabrał rozpędu, a częstotliwość ukazywania artykułów i zdjęć zwiększyła się. Wprowadzane są nowe pomysły i jak to było w założeniach biznes planu, portal jest cały czas modernizowany i udoskonalany, aby przystosować go do otoczenia i konkurencji.
The thesis contains the execution of e-business plan in modern economy. Social networking was used as an example. The thesis shows that a business plan is a perfect tool which helps to create a company. Portal www.moscice.pl, containing information, articles and photographs of one of the dictricts of Tarnów, was used for the research. The statistics of the site show that creating and developing a business plan result in great achievements. After 16 months of the existence of the site the number of the views has doubled and the number of the guest visits has increased five times. The site is expanding and the frequency of releasing new articles and photographs has risen considerably. New ideas are put forward and, as established in the business plan, the site is being improved and modernized so as to be able to follow the requirements of both market and competitors.