Analiza porównawcza narzędzi marketingu - mix stosowanych przez banki
Ładowanie...
Data
2013-01-22 21:15:41
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Niniejsza praca przedstawia analizę porównawczą narzędzi marketingu stosowanych przez Łącki Bank Spółdzielczy, PKO Bank Polski oraz Alior Bank. Celem pracy jest przedstawienie w jaki sposób duże, uniwersalne banki komercyjne oraz niewielkie banki spółdzielcze wykorzystują różnorodne narzędzia marketingowe w celu jak najlepszej sprzedaży oferowanych przez siebie produktów i usług, przyciągnięcia szerokiego grona nowych klientów oraz rozpowszechnienia swojej marki. W rozdziale pierwszym opisano koncepcję marketingu, sposoby jego definiowania, specyfikę marketingu usług bankowych, jak również rolę jaką pełni on w sektorze, do którego zaliczamy usługi finansowe. Rozdział drugi opisuje główne elementy wchodzące w skład marketingu – mix usług finansowych. Rozdział trzeci opisuje zakres funkcjonowania banków spółdzielczych oraz komercyjnych, jak również zasady działania, na których się opierają. Przedstawiona została w nim szczegółowa charakterystyka Łąckiego Banku Spółdzielczego, PKO Banku Polskiego i Alior Banku, ich struktury organizacyjne oraz zakres kompetencji i działania organów stojących na czele banków. W rozdziale czwartym przedstawiono szczegóły oferty produktowej banków, stosowane przez nie kanały dystrybucji oraz realizowane działania promocyjne. Niniejsze opracowanie zostało napisane na podstawie cytowanej literatury i wewnętrznych regulaminów bankowych. ŁBS, PKO BP oraz Alior Bank, pomimo dużej konkurencji panującej na rynku
finansowym, mogą skutecznie walczyć o klientów z innymi bankami. Wskazują na to niskie
ceny usług, dobrze wykształcona kadra pracownicza, przewaga bezpośrednich kanałów
dystrybucji oraz wykorzystywanie różnorodnych narzędzi reklamy i promocji.
Opis
Słowa kluczowe
banki, marketing bankowy, marketing-mix, analiza porównawcza