dc.description.abstract |
Niniejsza praca przedstawia analizę porównawczą narzędzi marketingu stosowanych przez Łącki Bank Spółdzielczy, PKO Bank Polski oraz Alior Bank. Celem pracy jest przedstawienie w jaki sposób duże, uniwersalne banki komercyjne oraz niewielkie banki spółdzielcze wykorzystują różnorodne narzędzia marketingowe w celu jak najlepszej sprzedaży oferowanych przez siebie produktów i usług, przyciągnięcia szerokiego grona nowych klientów oraz rozpowszechnienia swojej marki. W rozdziale pierwszym opisano koncepcję marketingu, sposoby jego definiowania, specyfikę marketingu usług bankowych, jak również rolę jaką pełni on w sektorze, do którego zaliczamy usługi finansowe. Rozdział drugi opisuje główne elementy wchodzące w skład marketingu – mix usług finansowych. Rozdział trzeci opisuje zakres funkcjonowania banków spółdzielczych oraz komercyjnych, jak również zasady działania, na których się opierają. Przedstawiona została w nim szczegółowa charakterystyka Łąckiego Banku Spółdzielczego, PKO Banku Polskiego i Alior Banku, ich struktury organizacyjne oraz zakres kompetencji i działania organów stojących na czele banków. W rozdziale czwartym przedstawiono szczegóły oferty produktowej banków, stosowane przez nie kanały dystrybucji oraz realizowane działania promocyjne. Niniejsze opracowanie zostało napisane na podstawie cytowanej literatury i wewnętrznych regulaminów bankowych. ŁBS, PKO BP oraz Alior Bank, pomimo dużej konkurencji panującej na rynku
finansowym, mogą skutecznie walczyć o klientów z innymi bankami. Wskazują na to niskie
ceny usług, dobrze wykształcona kadra pracownicza, przewaga bezpośrednich kanałów
dystrybucji oraz wykorzystywanie różnorodnych narzędzi reklamy i promocji. |
pl |