Zarządzanie jakością w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Skrzypiec, Sylwia
dc.date.accessioned 2014-01-02T10:57:02Z
dc.date.available 2014-01-02T10:57:02Z
dc.date.issued 2013-07-17 16:19:19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3076
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie istoty i metod zarządzania jakością oraz ocena wpływu wdrożenia systemu zarządzania jakością na zadowolenie klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i na jego wizerunek jako instytucji służby publicznej, na przykładzie Inspektoratu ZUS w Limanowej. Metodami badawczymi były metoda SERVQUAL oraz analiza danych. Źródła danych miały charakter wtórny oraz pierwotny. Wynik uzyskany metodą SERVQUAL dla badanego urzędu w Limanowej świadczy o wysokim standardzie oraz dobrej jakości proponowanych usług i jest bliski jakości kompleksowej. Z uwagi na to, że przed wdrożeniem systemu zarządzania jakością w Zakładzie nie zostały przeprowadzone badania w zakresie oczekiwań klientów co do usługi, nie można jednoznacznie stwierdzić, że uzyskany wynik potwierdza wzrost satysfakcji klientów ZUS. Można jednak powiedzieć, że uzyskana w trakcie badań ocena poszczególnych aspektów kontaktu osobistego po wdrożeniu systemu jakości wzrosła, a więc standard i jakość realizowanych przez ZUS usług zwiększył się, co z kolei świadczy o wzroście poziomu satysfakcji klientów Zakładu. pl
dc.description.abstract The paper presents the nature and methods of a quality management and evaluation of the impact of implementing the quality management system on satisfaction of the clients of the Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) and on its image as a public services institution, illustrated with an example of the ZUS Inspectorate in Limanowa. The research methods were the SERVQUAL method and data analysis. The data sources were of secondary and primary character. The result obtained with the SERVQUAL method for the examined authority of Limanowa demonstrates high standard and good quality of the services offered and is close to a complex quality. Due to the fact that before the implementation of the quality management system in the Zakład, no research had been done in the scope of the client expectations connected with the service, it cannot be stated unequivocally that the result obtained confirms increased satisfaction of the ZUS clients. However, it can be said that the assessment of individual aspects of the personal contacts done in the research has grown after the implementation of the quality system, and therefore the standard and quality of the services realized by the ZUS has risen, which indicates an increase in satisfaction of the Zakład’s customers. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject jakość pl
dc.subject system jakości pl
dc.subject administracja publiczna pl
dc.subject SERVQUAL pl
dc.subject Zakład Ubezpieczeń Społecznych pl
dc.subject quality pl
dc.subject quality system pl
dc.subject public administration pl
dc.title Zarządzanie jakością w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych pl
dc.title.alternative Quality Management in the Social Security Office pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-02T10:27:58Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info