dc.contributor.advisor |
Rutkowski, Marek |
|
dc.contributor.author |
Potoniec, Maciej |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-03T06:59:56Z |
|
dc.date.available |
2014-01-03T06:59:56Z |
|
dc.date.issued |
2013-01-03 00:21:38 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/3154 |
|
dc.description.abstract |
Praca składa się z 4 rozdziałów. Część teoretyczna obejmuje 1 i 2 rozdział , a część empiryczna 3 i 4 rozdział. W pierwszym rozdziale zostały zawarte istota, zasady i znaczenie zarządzania marketingiem a także, uwarunkowania oraz analizy i badania użyteczne w efektywnym zarządzaniu marketingiem w organizacjach non profit. W drugim rozdziale zostały zawarte rozważania na temat strategii marketingowej w organizacjach non profit, a w szczególności strategii zarządzania ofertą produktową, komunikacji oraz kształtowania wizerunku marki. Trzeci rozdział informuje o rynku edukacyjnym w Polsce, a także prezentuje Zespół Szkół Samochodowych w Nowym Sączu jako podmiot rynku edukacyjnego w Polsce. W trzecim rozdziale zaprezentowano wyniki badań bezpośrednich: plany i aspiracje uczniów ostatnich klas Zespołu Szkół Samochodowych oraz opinie ww uczniów na temat swojej szkoły. W rozdziale czwartym zawarto autorski projekt strategii marketingowej Zespołu Szkół Samochodowych w Nowym Sączu. Pracę kończy podsumowanie, w którym zawarto wnioski dotyczące obecnego funkcjonowania szkoły, jak i planowanej strategii marketingowej. |
pl |
dc.description.abstract |
My paper consists of four chapters. Chapters one and two outline the theoretical framework whereas chapters three and four are devoted to empirical studies. The first chapter contains a detailed examination of the essence and the importance of marketing management; its rules and different factors. It also shows a thorough analysis and studies used in the process of the effective marketing management in nonprofit organizations. Chapter two includes all the information connected with marketing strategy in nonprofit organizations; more specifically, the management strategy of product offers, communication as well as creating an image of a particular brand. In chapter three I have included broad information on education market in Poland. At this point, the Automobile Secondary School in Nowy Sącz has been presented as an entity of the education market in Poland. Additionally, this chapter shows a number of students’ personal plans and ambitions together with their educational future plans. What is more, the students’ different images of the school and its teachers have also been included in this chapter. Chapter four is an attempt to create the marketing strategy for the Automobile Secondary School in Nowy Sącz. In the summary I have included all the results concerning the present management of the school as well as its future marketing strategy. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
marketing |
pl |
dc.subject |
organizacje non profit |
pl |
dc.subject |
rynek edukacyjny |
pl |
dc.subject |
strategie marketingowe |
pl |
dc.subject |
zarządzanie marketingowe |
pl |
dc.subject |
wizerunek szkoły |
pl |
dc.subject |
non-profit organization |
pl |
dc.subject |
education market |
pl |
dc.subject |
project on marketing strategy |
pl |
dc.subject |
marketing management |
pl |
dc.subject |
school image |
pl |
dc.title |
Strategia marketingowa dla Zespołu Szkół Samochodowych w Nowym Sączu |
pl |
dc.title.alternative |
Marketing strategy for the School of Automotive in Nowy Sącz |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2014-01-02T13:07:33Z |
|