Abstract:
Praca na temat „Analiza produktu i jego segmentów na przykładzie Zębów Cosmo HXL firmy Dentsply International” stanowi próbę uświadomienia organizacji jak ważne jest stworzenie takiego produktu, który spełniał by potrzeby i oczekiwania konsumentów jak również ich samych. Tematyka pracy, dotyka problemu, który w obecnych czasach, wydaje się być bardziej istotny. Coraz więcej firm uświadamia sobie, że rozpoznanie potrzeb i sposobów postępowania nabywców jest podstawą skutecznego wyboru rynku docelowego, a co za tym idzie odniesienie sukcesu rynkowego. W tym celu przedsiębiorstwo musi ustalić, jakich klientów chce obsługiwać, określić ich potrzeby oraz oczekiwania wobec produktów. Występujące różnice oczekiwań nabywców powinny być zidentyfikowane, a następnie uwzględnione w procesie segmentacji. Presja otoczenia rynkowego oraz potrzeba osiągania zysków spowodowały, że segmentacja rynku stała się ważnym strategicznym narzędziem w polityce przedsiębiorstwa. W związku z powyższym istotne, wydało się przeprowadzenie analizy segmentów dla Firmy Dentsply DeTrey, która jest liderem międzynarodowym w branży stomatologicznej, działającym na od niedawna również na rynku polskim. Celem niniejszej pracy jest dokonanie analizy potrzeb i oczekiwań konsumentów i na jej podstawie wyznaczenie segmentów rynkowych dla przedsiębiorstwa Dentsply International.