Praca opisuje zagadnienia związane z bankowością kredytową ukazaną na przykładzie Banku Pekao w Limanowej. Scharakteryzowano w niej Bank Pekao, a także sposób udzielania kredytów i formalności z tym związanych. Przeprowadzono także badanie poziomu satysfakcji Klientów Banku Pekao w Limanowej z oferowanych usług kredytowych. Celem pracy jest próba oceny Banku Pekao w Limanowej na podstawie wyników otrzymanych z kwestionariuszy wypełnianych przez respondentów biorących udział w badaniu. Ankieta przeprowadzona została wśród piętnastu Klientów Banku Pekao korzystających z usług kredytowych. Materiałem badawczym był opracowany przez autora kwestionariusz składający się z 13 pytań zamkniętych oraz metryczki. W badaniu zastosowano techniki ilościowe. Dokonano także analizy porównawczej Banku Pekao na tle konkurencyjnych banków mających swoje oddziały także w Limanowej. Analiza wyników badań oraz analiza porównawcza Banku Pekao na tle konkurencji wykazała, iż Bank Pekao powinien bardziej dostosować swoją ofertę do potrzeb Klientów Indywidualnych. Największymi konkurentami Banku Pekao w Limanowej są Bank BPH i Bank Spółdzielczy. Analiza porównawcza ich ofert pokazuje, że banki konkurencyjne są bardziej wrażliwe na zmieniające się warunki bytowe swoich klientów oraz na zmiany stylu życia.
The paper describes issues related to credit banking as portrayed in an example of the Limanowa Pekao Bank. The paper characterizes the way the Limanowa Pekao Bank operates, the way loans are granted and describes formalities related with it. Additionally, a survey of customer satisfaction of the Limanowa Pekao Bank credit services has been conducted. The aim of this study was an attempt to assess the Limanowa Pekao Bank on the basis of the results obtained from the questionnaires filled out by respondents. The survey was conductedamong fifteen random Pekao Bank customers using credit services. The research material has been prepared by the author of the paper in a form of a questionnaire consisting of 13 closed questions and a specifications grid. The survey used quantitative techniques. There has also been a comparative analysis conducted of the Limanowa Pekao Bank against other bankbranches operating in the town of Limanowa.The analysis of the survey results as well as the comparative analysis showed that the Limanowa Pekao Bank should work more on a custom-tailored offer aiming at individual customers. It turned out that its biggest competitors in Limanowa are the BPH Bank and the Cooperative Bank of Limanowa. The comparative analysis of their credit offer shows that the competitive banks are more sensitive to their customers’ changing living conditions andchanges in their customers’ lifestyles, i.e. they are more accurate in their customers’ credit rating.