Planowanie marketingowe na przykładzie firmy ubezpieczeniowej PZU S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Klisiński, Janusz
dc.contributor.author Pacyna Katarzyna
dc.date.accessioned 2014-01-03T21:50:45Z
dc.date.available 2014-01-03T21:50:45Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3270
dc.description.abstract Za rok Polska stanie się częścią Jednolitego Rynku a firmy ubezpieczeniowe będą musiały zmierzyć się z otwartą konkurencją zachodnich przedsiębiorstw. Przyszłość wielu towarzystw ubezpieczeniowych stoi pod znakiem zapytania a dodatkowo obawy budzi fakt rezygnacji z zawartych w ostatnich latach umów ubezpieczeniowych . Wielu menedżerów wykazuje daleko posuniętą nieufność w stosunku do praktycznego znaczenia teorii marketingu w obecnych realiach gospodarki. Z faktu tego wynika konieczność ukazania problemów marketingu i sposobów ich rozwiązania z punktu widzenia menedżera odpowiedzialnego za wyniki przedsiębiorstwa nawiązując do gospodarki rynkowej w Polsce. W literaturze wciąż brakuje opracowań poświęconych marketingowi usług ubezpieczeniowych i ten właśnie fakt stał się bodźcem do napisania niniejszej pracy. Dokładniej chęć zaprezentowania planu marketingowego ( modelu marketingowego ), zwłaszcza marketingu – mix, z szczególnym poświęceniem uwagi promocji, jako narzędzia ekspansji stosowanego w firmie ubezpieczeniowej. Głównym celem niniejszej pracy jest przedstawienie planu marketingowego na przykładzie firmy ubezpieczeniowej PZU ŻYCIE S.A. , a w szczególności: procedury jego formułowania, struktury wewnętrznej, propozycji tego planu na najbliższe lata i kolejny rok. Dodatkowo przedstawione zostanie funkcjonowanie firmy ubezpieczeniowej oraz specyfika usługi ubezpieczeniowej. W niniejszej pracy zakłada się, iż stosowany plan marketingowy okazuje się niezbędnym narzędziem w realizacji strategicznych i taktycznych celów firmy, jak również kształtowaniu relacji z klientem. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject planowanie marketingowe pl
dc.subject firmy ubezpieczeniowe pl
dc.subject PZU ŻYCIE S.A. pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject rynek usług ubezpieczeniowych pl
dc.title Planowanie marketingowe na przykładzie firmy ubezpieczeniowej PZU S.A. pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info