Szkolenia pracowników jako instrument wspierania strategii firmy na przykładzie Telekomunikacji Polskiej S.A.
Abstrakt
Szkolenia pracowników i doskonalenie ich umiejętności są coraz bardziej doceniane przez nowoczesne przedsiębiorstwa, zwłaszcza te, które realizują politykę kapitału ludzkiego, gdzie proces kształcenia i rozwoju pracowników jest postrzegany jako ważna inwestycja, która odpowiednio kształtowana może stać się w przyszłości źródłem sukcesu firmy. W dobie coraz bardziej zwiększającej się konkurencji na rynku każda organizacja, która chce zapewnić sobie dynamiczny rozwój, musi dbać o prawidłowy rozwój swoich pracowników. Firmy muszą budować właściwą strategię personalną, będącą nieodłącznym elementem strategii rozwoju firmy. Personel musi rozwijać się wraz z firmą. Zwrócenie szczególnej uwagi na szkolenie i rozwój kadry jest niezbędnym warunkiem osiągnięcia zamierzonych rezultatów i realizacji strategii organizacji. Coraz większa konkurencja sprawia, że szkolenia pracowników stają się jednym z najważniejszych zadań dla firmy, gdyż mogą nawet stanowić o jej istnieniu. Celem niniejszej pracy jest ukazanie roli szkolenia jako instrumentu wspierającego realizację strategii rozwoju konkretnej firmy.
Opis
Słowa kluczowe
polityka szkoleniowa, rozwój pracowników, strategia firmy, strategia personalna, zarządzanie zasobami ludzkimi, Telekomunikacja Polska S.A.