Model telewizji publicznej w Polsce a jej bezstronność polityczna

Brak miniatury

Data

2005

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Jednym z warunków istnienia i prawidłowego funkcjonowania ustroju demokratycznego jest sprawnie działający system niezależnych mediów. Czwarta władza umożliwia bowiem prowadzenie publicznej dyskusji na temat funkcjonowania państwa w którym pewne, znaczące miejsce zajmuje telewizja publiczna. Jest ona jednak takim tworem, który jest szczególnie narażony na wpływ świata biznesu i polityki. Co widać wyjątkowo mocno na przykładzie Polski. Jakie są tego przyczyny i czy istnieją jakiekolwiek rozwiązania tego problemu? To pytania, które autorka stawia w niniejszej pracy. Hipoteza, że Telewizja Polska manipuluje opinią publiczną zmotywowała autorkę do szukania dowodów na jej weryfikację.

Opis

Słowa kluczowe

modele telewizyjne, finansowanie, media, formy własności, kontrola, model państwowej kontroli mediów, media publiczne, telewizja publiczna w Polsce, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, kampania wyborcza, opinia publiczna

Cytowanie