Motywy podejmowania studiów niestacjonarnych na kierunku politologia na przykładzie WSB-NLU w Nowym Sączu
Ładowanie...
Data
2012-12-06 20:17:24
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Gospodarkę współczesną charakteryzuje rosnące znaczenie zasobów ludzkich i innowacyjności. Wykształcenie jest zatem elementem kluczowym dla wszystkich aktywnych już zawodowo i wchodzących w dorosłość obywateli. Coraz częściej podejmują oni decyzję o kontynuacji nauki na uczelniach wyższych. W obszarze badań naukowych znalazły się motywy podejmowania studiów na kierunku politologia i ich związek z wiekiem, środowiskiem społecznym oraz sytuacją socjalną. Rezultatem badań jest hierarchia deklarowanych motywów podjęcia studiów wyższych. Struktura procesów motywacyjnych wykazuje tendencję do zwiększenia istotności czynników materialnych, a także okazjonalnych i hedonistycznych, przy równoczesnej utracie znaczenia przez czynniki motywujące o charakterze samorealizującym i poznawczym.
Modern economy is characterized by the increasing importance of human resources and innovation. Education is therefore a key element for all active longer working and falling in adulthood citizens. Increasingly, they make the decision to continue their education at universities. In the area of research themes were taking a degree in political science and their relationship with age, social environment and social situation. The result is a hierarchy of tests declared motives to higher education. The structure of motivational processes tend to increase the relevance of the material factors, as well as occasional and hedonistic, with simultaneous loss of importance of the motivating factors for pursuing a just and cognitive.
Modern economy is characterized by the increasing importance of human resources and innovation. Education is therefore a key element for all active longer working and falling in adulthood citizens. Increasingly, they make the decision to continue their education at universities. In the area of research themes were taking a degree in political science and their relationship with age, social environment and social situation. The result is a hierarchy of tests declared motives to higher education. The structure of motivational processes tend to increase the relevance of the material factors, as well as occasional and hedonistic, with simultaneous loss of importance of the motivating factors for pursuing a just and cognitive.
Opis
Słowa kluczowe
edukacja, jakość, kształcenie, motyw, środowisko, uczelnia wyższa, education, quality education, theme, environment, university