Abstract:
Autor pisząc plan tworzenia sieci lodziarni kierował się głównie chęcią stworzenia czegoś wielkiego – wielkiego przedsięwzięcia, dużego przedsiębiorstwa, które na wzór wielkich amerykańskich korporacji trwać będzie niezmiennie przez wiele lat i przyniesie jego twórcy krociowe zyski. Inspiracją były przedsiębiorstwa amerykańskie działające w skali światowej. Amerykanie już dawno zrozumieli, że jeżeli jakiś biznes w jednym miejscu przynosi dobre dochody, to sto tych samych biznesów, w różnych miejscach będzie przynosić podobny dochód tylko powiększony o dwa zera! Jedynym problemem jest stworzenie najbardziej perfekcyjnych mechanizmów, pozwalających działać najlepiej danemu rodzajowi działalności gospodarczej. W skutecznym prowadzeniu sieci chodzi w dużej mierze także o przewidzenie jak największej ilości możliwych scenariuszy zdarzeń oraz opracowanie na nie skutecznych metod działania. We wszystkich aspektach teoretycznych dotyczących biznesu nie można zapominać o najważniejszym celu prowadzenia każdego biznesu czyli o zysku, który jest w tego rodzaju przedsięwzięciu najbardziej atrakcyjny. Koszt produkcji oraz cena po jakiej sprzedajemy nasz produkt, sprawiają, że marża możliwa do uzyskania jest tutaj niesamowicie ciekawa i wysoka. Pozwala to – co już zostało sprawdzone na uzyskiwanie bardzo dużych zysków , przy stosunkowo małych nakładach inwestycyjnych. Dla autora pomysłu oraz twórcy niniejszej pracy, ten element jest najbardziej interesujący i cenny. Jest to również bardzo istotne z punktu widzenia finansowania całego przedsięwzięcia. Wysokie zyski i niskie koszty, pozwolą we wstępnym etapie rozwoju sieci na bardziej efektywny rozwój, bez ciągłego finansowania z zewnątrz. Bazowanie od samego początku na stale powiększających się środkach własnych będzie stanowiło solidna podstawę rozwoju i możliwość ciągłego umacniania się na rynku. Głównym aspektem tego projektu jest chęć stworzenia bardzo dużego przedsiębiorstwa oraz co idzie za ideą samych produktów, możliwość wysokich zysków. Projekt ten jest przemyślany i skonstruowany na bazie wieloletnich doświadczeń w tej branży oraz poparty solidną wiedzą teoretyczną z zakresu marketingu i zarządzania.