Psychologia relacji interpersonalnych pomiędzy klientami a pracownikami ZUS

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Tomasik Marzena
dc.date.accessioned 2014-01-08T07:32:01Z
dc.date.available 2014-01-08T07:32:01Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3503
dc.description.abstract Codziennie mamy do czynienia z najrozmaitszymi ludźmi, co jest innym sposobem stwierdzenia, że ludzie są skomplikowani i nieskończenie zróżnicowani. Dlatego dobra komunikacja jest niezwykle istotna, szczególnie dla osób, których praca polega na bezpośrednim kontakcie z klientem. Pracownicy bezpośrednio kontaktujący się z klientem muszą sobie zdawać sprawę, że decydują się na bliski kontakt z różnymi typami ludzi. Właściwa obsługa klienta jest trudną sztuką, wymagającą intuicji, wyczucia klienta, uważnego słuchania i zrozumienia petenta. W pracy zaprezentowano rolę pracownika oraz kierownika/menedżera odgrywających istotne znaczenie w kontaktach interpersonalnych w organizacji. charakteryzuje uwarunkowania społeczne oraz psychologiczne relacji interpersonalnych pomiędzy klientem a pracownikiem obsługi klienta. Istotną rolę odgrywają tutaj cechy osobowościowe, które mają silny wpływ na postawy oraz zachowanie. Zagadnienia te uzupełnia problematyka związana z płaszczyznami możliwych konfliktów pomiędzy pracownikami a klientami firmy. W dalszej części pracy zaprezentowano Zakład Ubezpieczeń Społecznych jako największą cywilną instytucję ubezpieczeniową. Scharakteryzowano misję oraz strategię ZUS na najbliższe lata. Badań własne zostały przeprowadzone w ZUS Oddział w Nowym Sączu. Celem badań było ustalenie czy pracownicy przyjmują postawę asertywną w kontaktach z klientami. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject psychologia pl
dc.subject relacje interpersonalne pl
dc.subject klient pl
dc.subject pracownik ZUS pl
dc.subject dobór pracowników pl
dc.subject rekrutacja pl
dc.subject selekcja pl
dc.subject adaptacja pracownicza pl
dc.subject modele polityki personalnej pl
dc.subject komunikacja interpersonalna pl
dc.subject konflikty w zespole pracowniczym pl
dc.title Psychologia relacji interpersonalnych pomiędzy klientami a pracownikami ZUS pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info