W pracy podjęto temat analizy instrumentów marketing mix w działalności usługowej
firmy, przedstawiono w niej teoretyczne podstawy z zakresu marketingu, marketingu usług oraz koncepcji marketingowych. Celem pracy było poddanie analizie stosowanych w Sanatorium Uzdrowiskowym Zgoda instrumentów marketing mix oraz zbadanie ich wpływu na decyzje zakupowe konsumentów.
W tym celu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, wykorzystując w obrębie
tej metody kwestionariusz ankiety, który został rozdany kuracjuszom i gościom Sanatorium Uzdrowiskowego Zgoda Sp. z o.o. w Krynicy-Zdroju, przebywającym na turnusie rehabilitacyjnym bądź sanatoryjnym w miesiącu wrześniu 2012 roku.
Analizując zebrane dane stwierdza się, że stosowane przez firmę instrumenty
marketingowe mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe konsumentów sanatorium.
Dowiedziono, że istotnym instrumentem okazała się być dla ankietowanych cena,
niebagatelne znaczenie ma także jakość świadczonych usług, którą udaje się realizować
dzięki zaangażowaniu zatrudnionych w firmie pracowników. Badania pokazały również
niedociągnięcia, które z perspektywy najbliższego czasu muszą zostać rozwiązane, a
dotyczące doposażenia budynku i poprawy kwestii pracowniczych w firmie.
The main subject of this work is the analysis of the marketing mix tools used in the
service activities presented in theoretical foundations of marketing, marketing services and marketing concepts. The aim of this study was to review the applicable Zgoda Sanatorium Uzdrowiskowe marketing mix instruments and to examine their impact on the consumers’ purchasing decision.
For this purpose, a method of diagnostic survey using the questionnaire, which was
distributed to guests to the spa and guests Sanatorium Zgoda Sp. z o.o. in Krynica, staying in a rehabilitation or sanatorium in September 2012.
Analyzing the collected data indicates that the instruments used by the company
marketing have a significant impact on consumers' purchasing decisions . Proven that it turned out that the price is an important instrument for the respondents as well as the quality of service, which is provided with involvement of employees. The study also showed weaknesses of the facilities, equipment in the building as well as improving the issue of employees that should be resolved.