Abstract:
W swojej pracy magisterskiej przedstawiam polską blogosferę analizując działania
naszych polityków w sieci. Wybierając kilku blogerów reprezentujących najważniejsze partie
polityczne w naszym kraju, starałam się przedstawić ich poglądy dotyczące najważniejszych
wydarzeń, które w ostatnich dwóch latach zapisały kolejne kartki kalendarza w historii
naszego państwa.
Praca ta składa się z trzech głównych rozdziałów i zakończenia. W pierwszej części
przybliżam najważniejsze terminy i pojęcia związane z marketingiem politycznym
i Internetem w ogóle. Ten
rozdział ma przybliżyć czytającemu podstawowe terminy związane z działaniem polityków
w Internecie, aby łatwiej było zrozumieć, to co nam przekazują, wykorzystując nowoczesną
technologię. Drugi rozdział pełni dwie funkcję. Pierwsza opisuje nam działalność polskiej
blogosfery, jej historię i najważniejsze kryteria, dzięki którym w łatwy sposób można osiągnąć
sukces. Dowiemy się na czym jest oparta, jaki ma cel i jak najefektywniej z niej skorzystać.
W dalszej części tego rozdziału zamieściłam zestawienie najbardziej aktywnych polityków
w sieci – blogerów. Podjęłam się analizy dzienników internetowych tych polityków, którzy
aktualizują je na bieżącą, bądź też prowadzą je już od kilku lat. Opisałam działalność
internetową blogerów tj. Janusza Korwina – Mikke, Joanny Senyszyn, Leszka Millera,
Ryszarda Czarneckiego oraz Janusza Palikota. W ostatniej części swojej pracy
przeanalizowałam wpisy wymienionych polityków, którzy poprzez działalność na swoim
blogu, prezentowali swoje poglądy i odczucia związane z najważniejszymi w ostatnich dwóch
latach wydarzeniami. Swoją uwagę skupiłam na sytuacjach, które bezpośrednio dotyczą
każdego z nas i mają wpływ na nasze codzienne życie (katastrofa Smoleńska, ACTA,
Euro 2012). Na końcu pracy zamieściłam spis fotografii, tabel, wykresów oraz bibliografię.