Blog jako sposób komunikowania politycznego

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-10-10 17:47:38

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W swojej pracy magisterskiej przedstawiam polską blogosferę analizując działania naszych polityków w sieci. Wybierając kilku blogerów reprezentujących najważniejsze partie polityczne w naszym kraju, starałam się przedstawić ich poglądy dotyczące najważniejszych wydarzeń, które w ostatnich dwóch latach zapisały kolejne kartki kalendarza w historii naszego państwa. Praca ta składa się z trzech głównych rozdziałów i zakończenia. W pierwszej części przybliżam najważniejsze terminy i pojęcia związane z marketingiem politycznym i Internetem w ogóle. Ten rozdział ma przybliżyć czytającemu podstawowe terminy związane z działaniem polityków w Internecie, aby łatwiej było zrozumieć, to co nam przekazują, wykorzystując nowoczesną technologię. Drugi rozdział pełni dwie funkcję. Pierwsza opisuje nam działalność polskiej blogosfery, jej historię i najważniejsze kryteria, dzięki którym w łatwy sposób można osiągnąć sukces. Dowiemy się na czym jest oparta, jaki ma cel i jak najefektywniej z niej skorzystać. W dalszej części tego rozdziału zamieściłam zestawienie najbardziej aktywnych polityków w sieci – blogerów. Podjęłam się analizy dzienników internetowych tych polityków, którzy aktualizują je na bieżącą, bądź też prowadzą je już od kilku lat. Opisałam działalność internetową blogerów tj. Janusza Korwina – Mikke, Joanny Senyszyn, Leszka Millera, Ryszarda Czarneckiego oraz Janusza Palikota. W ostatniej części swojej pracy przeanalizowałam wpisy wymienionych polityków, którzy poprzez działalność na swoim blogu, prezentowali swoje poglądy i odczucia związane z najważniejszymi w ostatnich dwóch latach wydarzeniami. Swoją uwagę skupiłam na sytuacjach, które bezpośrednio dotyczą każdego z nas i mają wpływ na nasze codzienne życie (katastrofa Smoleńska, ACTA, Euro 2012). Na końcu pracy zamieściłam spis fotografii, tabel, wykresów oraz bibliografię.

Opis

Słowa kluczowe

polska blogosfera, politologia, internet, marketing polityczny

Cytowanie