Edytor animacji

Ładowanie...
Miniatura

Data

2008-09-16 10:59:21

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca jest opisem interfejsu programu MoveMapping napisanego własnoręcznie na potrzeby pracy. Program MoveMapping korzysta z biblioteki Ogre3d. Aplikacja pozwala tworzyć i eksportować wykonane animacje do zaprojektowanego samodzielnie formatu PMM. Praca zawiera również opis rozszerzenia dla biblioteki Ogre3d nazwanego OgreAnimatronix, którego również jestem autorem. OgreAnimatronix wykorzystuje podstawowe operacje Ogre3d do stworzenia rozszerzenia, które umożliwia animację struktur odczytywanych z pliku PMM, a edytowalnych z poziomu MoveMapping. Projekty MoveMapping oraz OgreAnimatronix z oczywistych przyczyn zawierają podobne struktury danych aczkolwiek OgreAnimatronix korzysta ze znacznie ich efektywniejszej wersji (w MoveMapping kierowałem się względami edycyjnymi). Na podstawie specyfikacji (źródła wymieniono w bibliografii na końcu pracy) odnoszących się do krzywej Beziera (bibliografia B1), interpolacji (bibliografia B2) oraz aproksymacji (bibliografia B2) dokonałem własnoręcznej implementacji tych algorytmów. Cały kod zawarty zarówno w projekcie MoveMapping, jak i w OgreAnimatronix jest wynikiem własnej pracy.

Opis

Słowa kluczowe

grafika komputerowa, MoveMapping, animacja komputerowa

Cytowanie