dc.description.abstract |
Praca jest opisem interfejsu programu MoveMapping napisanego własnoręcznie na
potrzeby pracy. Program MoveMapping korzysta z biblioteki Ogre3d. Aplikacja pozwala
tworzyć i eksportować wykonane animacje do zaprojektowanego samodzielnie formatu
PMM. Praca zawiera również opis rozszerzenia dla biblioteki Ogre3d nazwanego
OgreAnimatronix, którego również jestem autorem. OgreAnimatronix wykorzystuje
podstawowe operacje Ogre3d do stworzenia rozszerzenia, które umożliwia animację struktur
odczytywanych z pliku PMM, a edytowalnych z poziomu MoveMapping. Projekty
MoveMapping oraz OgreAnimatronix z oczywistych przyczyn zawierają podobne struktury
danych aczkolwiek OgreAnimatronix korzysta ze znacznie ich efektywniejszej wersji (w
MoveMapping kierowałem się względami edycyjnymi).
Na podstawie specyfikacji (źródła wymieniono w bibliografii na końcu pracy)
odnoszących się do krzywej Beziera (bibliografia B1), interpolacji (bibliografia B2) oraz
aproksymacji (bibliografia B2) dokonałem własnoręcznej implementacji tych algorytmów.
Cały kod zawarty zarówno w projekcie MoveMapping, jak i w OgreAnimatronix jest
wynikiem własnej pracy. |
pl |