Budowanie wizerunku firmy innowacyjnej: analiza stron internetowych polskich firm

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jasieński, Michał
dc.contributor.author Słomian Sławomir
dc.date.accessioned 2014-01-08T19:39:41Z
dc.date.available 2014-01-08T19:39:41Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3560
dc.description.abstract Przeprowadzona analiza 442 stron internetowych przedsiębiorstw działających w Polsce wykazała, że procentowy udział stron WWW zawierających aktualizowaną stronę główną wyniósł 46,8%, mapę serwisu - 34,8%, szczegółowe informacje o firmie - 84,8%, misję lub/i wizję - 21,5%, strategię lub/i filozofię - 9,3%, informacje odnośnie otrzymanych nagród lub/i wyróżnień - 21,9% oraz informacje odnośnie działalności B+R lub/i innowacji - 9,5%. Obraz firmy innowacyjnej w Internecie oceniono poprzez analizę liczby słów kluczowych (odnoszących się do innowacji) znalezionych we wszystkich w/w kategoriach na stronach firm oraz poprzez analizę liczby stron, zamieszczonych na serwerze firmy, które posiadały słowa kluczowe (stworzono indeks „Wizerunku Innowacyjności”). Indeks „Wizerunku Innowacyjności”, wyrażony procentowo, zdefiniowano jako stosunek liczby stron zawierających słowa kluczowe do łącznej liczby stron pochodzących z serwera firmy. Procentowy udział stron WWW, na których znaleziono odnośniki do pojęcia „innowacji” w w/w kategoriach wyniósł 18,8% badanej populacji. Procentowy udział polskich przedsiębiorstw, których serwer posiadał przynajmniej jedną stronę zawierającą słowo kluczowe wyniósł 36,7%. Wizerunek firmy innowacyjnej najaktywniej budowany był z wykorzystaniem stron internetowych przez firmy: Sony Poland, Renault Polska oraz IBM Polska. pl
dc.description.abstract An analysis of 442 websites of companies functioning in Poland was carried out. Results indicated, by percentage, the contents of these websites: 46,9% had current main pages, 34,8% had site maps, 84,8% had detailed information regarding the company, 21,5% had a vision and/or mission statements, 9,3% had statement about the strategy and/or philosophy of the company, 21,9% had information about the received awards, and 9,5% had information about R&D and/or innovations. The criterion for defining a company as innovative was based on keywords referring to ‘innovation’ found on the web sites in all the above categories, and a ‘frequency ratio’ of these keywords’ number to the total number of pages located on the firm’s server. A new index ‘Image of Innovation’ was expressed as percentage and defined as the ratio of the number of pages including keywords to the total number of pages on the company’s server. The percentage of companies surveyed whose websites include at least one reference to ‘innovation’, in the above categories, was 18,8%. The percentage of Polish companies whose websites include at least one page with a keyword was 36,7%. Sony Poland, Renault Polska and IBM Poland were the firms which used their internet websites most actively to portray their companies as leaders of innovation. en
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject innowacja pl
dc.subject innowacyjność polskich przedsiębiorstw pl
dc.subject strony internetowe pl
dc.subject wizerunek firmy innowacyjnej pl
dc.subject przedsiębiorstwa pl
dc.subject liderzy pl
dc.subject branże przemysłowe pl
dc.title Budowanie wizerunku firmy innowacyjnej: analiza stron internetowych polskich firm pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info