Abstract:
Współczesna logistyka to wolnorynkowa koncepcja kształtowania gospodarki przedsiębiorstw podnosząca konkurencyjność i efektywność ich funkcjonowania, szeroko stosowana w krajach o rozwiniętej gospodarce. Obok podstawowych wskaźników logistycznych przedsiębiorstwo musi rozważyć aspekt czasu w warunkach rosnącego nacisku na szybką odpowiedź oraz zapotrzebowanie klienta. Ma to swoje implikacje na szczeblu operacyjnym oraz strategii przedsiębiorstwa i wymaga skoordynowania działań w łańcuchu logistycznym: od dostawców surowców, przez producentów i dystrybutorów, do detalicznych punktów sprzedaży. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zagadnienia logistyki w firmie P.H.U. „Wiśniowski”, która będąc firmą rozwijającą się prężnie na rynku nie tylko polskim ale również zagranicznym, dostrzega logistykę jako potencjalny element konkurencyjności. Dobrze funkcjonujący dział logistyki w firmie pozwala osiągnąć przewagę nad konkurencją oraz skłonić klientów do zakupu oferowanego asortymentu ze względu na lepsze (szybsze) warunki dostaw.