Badanie zgodności kierunków rozwoju bankowości elektronicznej z oczekiwaniami przedsiębiorstw i instytucji
Abstrakt
Coraz większa dostępność nowoczesnych technologii informatycznych, rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej oraz Internetu ma wpływ zarówno na jednostki jak i na całe społeczności. Efektem rewolucji technologicznej są spektakularne zmiany, w wyniku których społeczeństwa ewoluują w stronę społeczności otwartych, opartych na wymianie informacji. Największe i najszybsze zmiany zaobserwować możemy w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstw i instytucji. Bankowość jest sektorem, w którym ww. zmiany są szczególnie łatwo dostrzegalne. Celem pracy jest badanie zgodności kierunków rozwoju bankowości elektronicznej z oczekiwaniami przedsiębiorstw i instytucji. Jako metodę badawczą obrano kwestionariusz. Opisano istotę bankowości elektronicznej ze szczególnym uwzględnieniem oferty dla klientów korporacyjnych. Zaprezentowano zagadnienia dotyczące badań marketingowych, przedstawiono ING Bank Śląski SA w Katowicach, jego obecną ofertę bankowości elektronicznej oraz planowane zmiany. Dokonano analizy oczekiwań klientów korporacyjnych w kontekście kierunku rozwoju obranym przez banki.
Opis
Słowa kluczowe
bankowość, bankowość elektroniczna, klient korporacyjny, PC-banking, e-banking, CRM