Abstract:
Niniejsza praca ma na celu przedstawienie konkurencji, w taki sposób, aby uwidocznić jej wpływ na działalność transportową oraz pokazać jakie znaczenie odegrał fakt przystąpienia z dniem 1 maja 2004 roku Polski do Unii Europejskiej. Aby pokazać istotę i znaczenie konkurencji wyjaśniłam jej podstawowe definicje, opisałam jaki wpływa ma ona na działalność transportową oraz starałam się pokazać w jaki sposób można zabezpieczyć się przed dominacją konkurentów. Kolejnym celem mojej pracy jest wyjaśnienie podstawowych definicji związanych z transportem, pokazanie jaki ma on wpływ na gospodarkę państwa oraz jaką rolę pełni w naszym codziennym życiu. Chciałam również pokazać i wyjaśnić w jaki sposób można konkurować za pomocą ceny, jakości i zakres świadczonych usług (szerokość oferty) na rynku międzynarodowym. Następnie opisałam jakie warunki przedsiębiorstwa transportowe muszą spełnić, aby móc świadczyć usługi transportowe oraz jaka jest sytuacja polskich przewoźników drogowych na rynku międzynarodowym, dodatkowo opisałam co powinni robić firmy transportowe, aby podnosić kompetencje i możliwości firmy i jej pracowników. W pracy chciałam również pokazać jakie znaczenie ma badanie rynku transportowego i jaką rolę pełni reklama oraz jaki wpływ miało przystąpienie Polski do Unii Europejskiej co za tym idzie pokazałam jak zmieniły się przepisy dotyczące świadczenia usług transportowych z dniem 1 maja 2004 roku ora jak kształtuje się popyt i podaż i czy jest zachowana równowaga rynkowa. Dodatkowo opisałam jaką politykę prowadzi Polska, a jaką Unia Europejska, po to, aby pokazać różnice i podobieństwa w prowadzonej polityce.