dc.contributor.advisor |
Jasieński, Michał |
|
dc.contributor.author |
Głowala, Michał |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-09T10:08:44Z |
|
dc.date.available |
2014-01-09T10:08:44Z |
|
dc.date.issued |
2012-09-30 20:32:19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/3624 |
|
dc.description.abstract |
W pracy omówiono zachowania konsumentów na rynku meblarskim w Polsce oraz wielorakie czynniki wpływające na ich wybory. Ponadto została przedstawiona ogólna charakterystyka rynku meblarskiego, struktura branży meblarskiej jak również usytuowanie przedsiębiorstw meblarskich na mapie Polski. Opisano także ceny wyrobów branży meblarskiej jak również poziom wydatków gospodarstw domowych na meble i wyposażenie wnętrz. Celem pracy było ukazanie rozmaitości czynników wpływających na klientów przy zakupie mebli tj.: ich upodobania marki, stylu, jakości czy też ceny. Dodatkowo zbadano uległość klienta wobec różnych promocji oraz dodatkowych usług posprzedażowych. Badania przeprowadzono anonimowo przy pomocy ankiety. Ankietowanych zostało 100 osób. Pytania zawarte w kwestionariuszu pozwoliły na sprawdzenie upodobań potencjalnych klientów rynku meblarskiego. Z przeprowadzonych badań wynika, iż zakup mebli to długoletnia inwestycja, dlatego też podjęcie decyzji wymaga dłuższego zastanowienia i przeanalizowania własnych potrzeb. W zależności od tego, czego poszukuje klient, różne czynniki są ważne. Jeżeli nabywca szuka konkretnej marki, wygląd i stylistyka nie będzie ważna, jeśli natomiast kupujący preferuje określone wzornictwo, marka jest mniej istotna. Podczas zakupu najważniejszy będzie wygląd. Jeśli marka jest dla klienta ważna, gotowy jest czekać na dostawę mebli nawet dłuższy okres czasu. Wypracowanie renomy marki przez producenta daje pewną gwarancję, że klient staje się bardziej elastyczny i cierpliwy wobec producenta mebli. Konsumenci, którzy traktują zakup mebli aktywnie i nie kupują gotowych wyrobów, cenią sobie możliwość zamówienia mebli według własnych upodobań oraz gustu. |
pl |
dc.description.abstract |
The paper discusses consumer's behaviour on the furniture market in Poland and the multiple factors that influence their choices. It also presents the general characteristics of the furniture market, the structure of the furniture industry as well as the location of the furniture companies on the Polish map. Moreover, the paper describes the prices of products offerd by the furniture industry and the level of household expenditure on furniture and interior design. The aim of this study was to show the variety of factors that affect the customers on the purchase of furniture such as their brand preferences, style, quality or price. Additionally, the customers’ responses various sales compaigns as well as additional after-sale-services have been analysed. The study was conducted through an anonymous survey within a group of a 100 people. The questionnaire has allowed to assess the preferences of potential consumers in the furniture market. The reserch shows that purchasing furniture is a long-term investment, and therefore the decision requires more thought and analysis one's own needs. Depending on what the customer is looking for, different factors are important. If a buyer is looking for a specific brand, design and styling are not be very significant. However, if the buyer prefers certain design, then the brand is pf crucial importance. While purchasing, appearance iss the key factor. If the brand is crucial, the customer will wait for the delivery of furniture even a longer period of time. Having developed positive opinion of the brand, manufacturer gives a guarantee that the consumer will be more flexible and patient with furniture manufacturer. Consumers who actively treat the purchase of furniture and do not buy ready-made products, appreciate the opportunity to order furniture to one's liking and taste. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
zachowania konsumenckie |
pl |
dc.subject |
rynek meblarski |
pl |
dc.subject |
klient |
pl |
dc.subject |
meble |
pl |
dc.subject |
customer behaviour |
pl |
dc.subject |
furniture market |
pl |
dc.subject |
customer |
pl |
dc.subject |
furniture |
pl |
dc.title |
Analiza zachowań konsumentów na rynku meblarskim w Polsce |
pl |
dc.title.alternative |
Furniture market in Poland and an analysis of customer behavior |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2014-01-09T09:23:00Z |
|