Analiza zasobów i konkurencji jako podstawa działań strategicznych firmy działającej na rynku przemysłowym przykładzie firmy ACTIV

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Fabicki, Marcin
dc.date.accessioned 2014-01-09T10:19:43Z
dc.date.available 2014-01-09T10:19:43Z
dc.date.issued 2012-09-30 14:55:53
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3627
dc.description.abstract Dzięki mechanizmom rynkowym możliwe jest zbywanie produktów, które wytwarzane są w obrębie gospodarki. Bez istnienia obszaru rynkowego, jego mechanizmów itp. ciężko byłoby producentom planować swoje działania. Rynek bowiem określa przybliżoną liczbę nabywców, określa też wielkość popytu na konkretny produkt. Lokacyjna funkcja rynku polega przede wszystkim na dokonywaniu decyzji lokacyjnych, umożliwiających zwiększenie produkcji towarów, które cieszą się największym powodzeniem. Dzięki realizacji tych zadań, sfera produkcyjna ma możliwość odpowiedniego rozplanowania swoich działań, inwestycji, czy też wielkości nakładów. Segmentacja rynku oparta jest na podzieleniu go na mniejsze części, określane mianem segmentów. Różnią się one od siebie przede wszystkim oczekiwaniami poszczególnych klientów wobec konkretnego produktu, sposobem dokonywania zakupów, lub też innymi kryteriami. Segmentacja pomaga lepiej poznać rynek, bo określa, jakie grupy klientów go tworzą. Sprzyja bardziej racjonalnemu i precyzyjnemu dostosowaniu produktu i innych działań marketingowych do wymagań nabywców lub użytkowników. Marketing mix 5P oparty jest o takie elementy jak: produkt, polityka cenowa, strategia sprzedaży, czyli dystrybucja, elementy promocji, a także personel, który zajmuje się wykonywaniem tych działań marketingowych. Promocja to wszelkie środki strategiczne, czy też taktyczne, które mają na celu umacnianie pozycji rynkowej danego podmiotu, produktów jakie on oferuje, a także służą one dużej aktywizacji jego sprzedaży. Dystrybucja jako element marketingu mix, spełnia istotną rolę w jego pełnej realizacji. Przede wszystkim ułatwia transportowanie wszelkich produktów, przewożenie ich w pożądane przez klientów miejsca. Oferowanie dobrego jakościowo produktu oraz nadanie mu właściwej ceny, nie jest jeszcze pewnym gwarantem sukcesu. Ustalanie cen na podstawie kosztów ich oferowania poprzez firmę oznacza przede wszystkim, że ceny zależne są od wewnętrznych czynników danego podmiotu gospodarczego. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject rynek pl
dc.subject gospodarka pl
dc.subject marketing pl
dc.subject sprzedaż pl
dc.subject produkcja pl
dc.subject strategia pl
dc.subject promocja pl
dc.subject dystrybucja pl
dc.subject otoczenie pl
dc.subject branża pl
dc.subject stocznia pl
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject przemysł pl
dc.subject cena produktu pl
dc.title Analiza zasobów i konkurencji jako podstawa działań strategicznych firmy działającej na rynku przemysłowym przykładzie firmy ACTIV pl
dc.title.alternative Analysis resources and the competition as a strategic base for the company operating at the industrial market on example of ACTIVE pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-09T09:23:09Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info