Przedmiotem niniejszej pracy dyplomowej jest problematyka zarządzania marką, a w
szczególności zarządzania marką luksusową. W pierwszej części pracy przedstawiono i
omówiono pojęcia związane z istotą marki oraz procesy efektywnego zarządzania marką. W
kolejnych częściach przedstawiono pojęcia związane z marką luksusową, a także dokonano
analizy i oceny rynku dóbr luksusowych, a w szczególności rynku samochodów luksusowych
w Polsce. W ramach pracy zaprojektowano i przeprowadzono badanie, które miało na celu
zbadanie świadomości i wiedzy o markach luksusowych, a także sprawdzenie jakie cechy
marek luksusowych są dla badanych najważniejsze. Problematyka będąca przedmiotem pracy
ma pomóc ocenić na ile polski rynek dóbr luksusowych jest dopasowany do wymagań
naszych obywateli.
The main reason of this thesis is the issue of brand management, especially the luxury
brand management. The first part presents and discusses concepts related to the essence of the
brand and processes of efficient brand management. The following sections presents concepts
related to the luxury brand, as well as the analysis of the luxury goods market in particular the
luxury car market in Poland. In the survey, which was aimed to examine the awareness and
knowledge of luxury brands, as well as to judge which specific attributes of luxury brands are
the most important. The issue of this thesis should help to show up how Polish market is
adapted to requirements of the customers.