Praca ta jest poświęcona przedstawieniu roli wizerunku przedsiębiorstwa a także społecznej odpowiedzialności. Pierwszy rozdział przedstawia czym jest wizerunek oraz jakie są jego elementy i narzędzia kreowania. Rozdział drugi opisuje tematykę społecznej odpowiedzialności. Przedstawia genezę pojęcia, sposoby kształtowania postaw społecznie odpowiedzialnych oraz korzyści z wprowadzania go jako narzędzia wspierającego wizerunek. Przeprowadzone badania ankietowe na terenie Nowego Sącza przedstawiono w raporcie, który potwierdził postawione hipotezy oraz dał podstawy do wyciągnięcia dodatkowych wniosków iż społeczeństwo, choć dostrzega pozytywne działania społecznej odpowiedzialności i jej korzystny wpływ na wizerunek, to chęć wsparcia łączy ze swoimi materialnymi możliwościami i stopą życia; kolejny wniosek odnosi się do ceny produktów na polskim rynku, która według respondentów jest nieadekwatna do jakości.
This work is dedicated to the presentation of the role of corporate image and corporate social responsibility. The first chapter presents an image of what it is and what are its elements and creating tools. The second chapter describes the theme of social responsibility. Shows the origin of the concept, how socially responsible attitudes and benefits of entering it as a tool to support image. Surveys conducted in New Sacz presented in the report, which confirmed the hypotheses and gave rise to draw additional conclusions that the public recognizes the positive steps but social responsibility and its positive impact on the image but the desire to support combined with their material capabilities and the rate of life; another application refers to the prices of products on the Polish market, which according to the respondents is inadequate for quality.