Przesłanki i uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw na podstawie analizy koncernów Toyota i Fiat

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-09-27 13:55:34

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca została poświęcona zagadnieniu internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstw. Część badawcza odnosi się do branży motoryzacyjnej na przykładzie dwóch koncernów samochodowych: Toyoty i Fiata. W części teoretycznej przedstawiono koncepcje i metody internacjonalizacji przedsiębiorstw z uwzględnieniem jej czynników i motywów. Podstawowe pytanie badawcze dotyczy poziomu internacjonalizacji tychże. Poziom ten szacowano na podstawie analizy danych globalnych publikowanych przez te dwa koncerny. Ponadto w pracy przedstawiono historię internacjonalizacji omawianych koncernów. Analiza danych globalnych dowodzi, że poziom internacjonalizacji Toyoty i Fiata jest bardzo wysoki – konsekwencją globalizacji okazało się uzależnienie od rynków międzynarodowych.
This work has been devoted to the issue of internationalization and globalization of enterprises. Part of the research relates to the automotive industry. As an example has been chosen two car companies: Toyota and Fiat. The theoretical part presents concepts and methods for the internationalization of enterprises, taking into account the factors and reasons of globalization. The basic research question concerns the level of internationalization of Toyota and Fiat. This level was estimated on the basis of global data published by these two companies. In addition, the paper presents the history of the internationalization of these companies. Analysis of global data shows that the level of internationalization of Toyota and Fiat is very high - a consequence of globalization was an addiction to international markets.

Opis

Słowa kluczowe

internacjonalizacja, globalizacja, Fiat, Toyota, internationalization, globalization, Fiat, Toyota

Cytowanie