Praca prezentuje problematykę planowania marketingowego. Omówiono zasady oraz techniki planowania marketingowego. Dodatkowo przeanalizowane zostały metody tworzenia profesjonalnego planu marketingowego. Szczegółowej analizie został poddany rynek hodowli ptaków egzotycznych w Polsce. Badaniu poddani zostali hodowcy ptaków egzotycznych, przyszli potencjalni klienci firmy Rozella. W przeprowadzonym badaniu podjęto próbę zdefiniowania kierunków rozwoju rynku. Jak również próbę identyfikacji potrzeb zgłaszanych przed podmioty rynkowe. W tym celu został użyty stworzony wcześniej kwestionariusz ankietowy. Uzyskane wyniki pozwoliły opracować profesjonalny plan marketingowy dla firmy Rozella panującej funkcjonować na rynku ptaków egzotycznych w Polsce. Wykorzystane źródła to literatura przedmiotu, opisująca istotę oraz znaczenie planowania marketingowego jak również opracowania z zakresu funkcjonowania rynku ptaków egzotycznych.
The research analyses the problem of business planning in the field of Polish birds rising. The focus is both on current market trends as well as future prospects of the industry. What is more, there have been identified the prospective customers’ needs and demands. The survey on the advantages and drawbacks of market’s tendencies has been carried out. On the basis on the results there has been designed a professional marketing plan for Rozella Co. The academic business studies have been taken into consideration in collaboration with exotic birds species’ essays.