Prawidłowo przeprowadzona akcja promocyjna nie może istnieć bez swojego podstawowego składnika, jakim jest reklama. Obecnie reklama może przybierać szereg różnorodnych form czy postaci. Jedną z nich jest reklama zewnętrzna, czyli reklama znajdująca się na specjalnych nośnikach umieszczanych na zewnątrz budynków, czy obiektów, w miejscach społecznie dostępnych. Zaletą reklamy zewnętrznej jest jej ogólnodostępność. Zaleta ta może być jednocześnie wadą tej reklamy, albowiem rodzi się pytanie o efektywność takiej reklamy, która skierowana jest do ogółu. Celem niniejszej pracy jest odpowiedź na pytanie, jaki zasięg oddziaływania uzyskuje kampania reklamowa wykorzystująca reklamę zewnętrzną. Przeprowadzone badania pokazują bowiem, że reklama zewnętrzna ma stosunkowo duże spektrum oddziaływania. Kampania promocyjna wykorzystująca reklamę zewnętrzną, może odnieść lepsze efekty od tradycyjnych technik reklamowych.
Promotion is properly carried out, can not do without its primary ingredient which is advertising. Currently, advertising can take several different forms, or forms, one of which is outdoor advertising. So advertising located on special media placed on the outside of buildings or objects in public places. The advantage of outdoor advertising is its general accessibility. On the other hand, this advantage may also be its main enemy, since it raises the fundamental question about the effectiveness of such advertising, which is addressed to the general public. The aim of work is less the answer to the question what extent the impact of the advertising campaign is achieved using outdoor advertising. The study has shown that outdoor advertising has a relatively large range of impact. Promotional campaign using outdoor advertising may make more effective than traditional advertising techniques.