dc.contributor.advisor |
Jasieński, Michał |
|
dc.contributor.author |
Chruślicki, Łukasz |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-11T08:45:46Z |
|
dc.date.available |
2014-01-11T08:45:46Z |
|
dc.date.issued |
2012-09-30 19:52:10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/3789 |
|
dc.description.abstract |
Innowacje oraz związane z nimi procesy innowacyjne stanowią współcześnie jeden z kluczowych obszarów wiedzy, mający znaczenie w budowaniu strategii rozwoju przedsiębiorstwa oraz kształtowaniu potencjału konkurencyjnego. Szczególnie ważne jest szukanie nowych pomysłów i ich wykorzystanie w kształtowaniu nowości produktowych na różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Celem pracy jest sprawdzenie czy innowacyjność stanowi bodziec rozwoju przedsiębiorstwa oraz jak świadomość pracowników wpływa na przebieg owego procesu. Praca wyjaśnia pojęcie innowacji oraz przedstawia ich rodzaje, charakterystykę a także definiuje projekt innowacji i proces zarządzania projektem. W badaniach opartych na ankiecie, skierowanej do pracowników firmy FAKRO zatrudnionych w różnych komórkach organizacyjnych sprawdzono świadomość pracowników dotyczącą istoty innowacji. Stwierdzono dużą wiedzę pracowników na temat pojęcia innowacji i zaangażowanie w proces zgłaszania pomysłów. Istotnym w oczach badanych okazał się wybór działania mającego na celu testowanie produktu przed wprowadzeniem go na rynek. Innowacyjność w FAKRO wywiera ogromny wpływ na zajmowaną pozycję na rynkach krajowym i światowych. Niezbędnym w budowaniu tej pozycji jest świadomość kadry pracowniczej, która odgrywa ważną rolę w procesie innowacyjnym. |
pl |
dc.description.abstract |
Innovation and related innovation processes are nowadays one of the key areas of knowledge, with a role in developing the company's development strategy and shaping the competitive potential. In particular, it is important to look for new ideas and their application in the development of new products for different areas of the company. The main aim of this study is to determine whether the innovation is a driver for growth of the company and if the employees are aware of their impact on the course of the process. In this thesis I also explain the concept of innovations, overview their types, and discuss the process of design innovation and project management. This study is based on a survey directed at the employees of FAKRO employed in different organizational units and focused on the level of awareness among employees about the essence of innovation for the company. I document substantial knowledge of the staff about the concept of innovation and strong commitment to submit ideas. Important in the eyes of the respondents turned out to be the choice of action to test the product before intriducing it to the market. Innovation at FAKRO has a huge impact on the company’s position at the national and international markets. To build this position it is necessary to be aware of the needs and the views of the workforce, which plays an extremely important role in the innovation process. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
innowacyjność |
pl |
dc.subject |
innowacje |
pl |
dc.subject |
proces |
pl |
dc.subject |
strategia |
pl |
dc.subject |
ankieta |
pl |
dc.subject |
świadomość |
pl |
dc.subject |
pracownik |
pl |
dc.subject |
innovativeness |
pl |
dc.subject |
innovation |
pl |
dc.subject |
process project |
pl |
dc.subject |
strategy |
pl |
dc.subject |
questionnaire |
pl |
dc.subject |
awareness |
pl |
dc.subject |
employee |
pl |
dc.title |
Proces wprowadzania innowacji produktowych w firmie FAKRO: ocena opinii pracowniczych |
pl |
dc.title.alternative |
The process of introducing product innovations at FAKRO: an assessment of the views of employees |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2014-01-09T10:27:11Z |
|