Abstract:
Pojęcie dystrybucji można definiować w różnoraki sposób. Dla producentów dystrybucja to przede wszystkim struktury i środki pozwalające im zdobyć klienta. Definicja pojęcia dystrybucji oznacza w konsekwencji wybór środków dystrybucji najlepiej przystosowanych do rozwoju rynku sprzedaży gamy danych produktów. Dla konsumenta dystrybucja to tylko sprzedaż detaliczna, czyli ostatnie ogniwo łańcucha przeobrażeń, transportu i magazynowania, które doprowadza dany produkt do momentu gotowości do konsumpcji. Dla samych dystrybutorów, proces dystrybucji jest sektorem działalności ekonomicznej zapewniającym funkcjonowanie pośredników pomiędzy producentami i konsumentami. Podczas gdy producenci wytwarzają ogromne ilości wąskiej gamy produktów, rola dystrybucji polega na dotarciu do jak najszerszego kręgu społeczeństwa, tak, by każdy konsument mógł skonsumować małe ilości silnie zróżnicowanych produktów. Ta najistotniejsza funkcja musi mieć zapewnione istnienie czy to przez struktury pośredników pomiędzy producentami i konsumentami, czy przez przekazywanie przez producentów bezpośrednio ich dóbr dla konsumentów, czy też przez zaopatrywanie się konsumentów u źródła, czyli bezpośrednio u producentów. Decyzje dotyczące dystrybucji produktów i usług każdego produkującego przedsiębiorstwa są częścią polityki handlowej firmy w tym samym stopniu, co decyzje dotyczące oferowanych produktów, cen, oraz sposobu komunikacji z rynkiem. Struktury dzisiejszej dystrybucji zawdzięczają wiele rewolucjom technicznym.
W związku z powyższym, celem niniejszej pracy jest analiza wykorzystywanych kanałów dystrybucji przez firmę „Logis”, która jest firmą rozwijającą się prężnie na rynku polskim i zagranicznym.