Abstract:
Polskie firmy muszą sprostać licznym wyzwaniom i pokonać wiele barier, jeśli chcą funkcjonować w nowej rzeczywistości. Podstawowymi problemami wymagającymi pilnego rozwiązania, a determinującymi przetrwanie i rozwoju polskich firm czy instytucji w najbliższych latach są strategiczne myślenie i działanie, doskonalenie produktu, zarządzania jakością oraz wzrost produktywności i konkurencyjności organizacji.
Sukcesywne rozwiązywania tych problemów wymaga inicjatywy i współdziałania
wszystkich pracowników w organizacji , których nie da się ściśle kontrolować,
a pojawiające się błędy ujawniają się poniewczasie, tzn. wtedy, kiedy nie można nawet ustalić, kto i dlaczego je popełnił. Dlatego tak istotne znaczenie w nowoczesnym procesie wytwórczym ma motywacja do pracy ludzi w nim uczestniczących. Następstwem owych zmian są coraz wyższe wymagania stawiane organizacjom. Wiele z nich stoi m.in. przed koniecznością doskonalenia zasad motywowania pod kątem wzmocnienia motywacyjnego oddziaływania płac i pozostałych czynników motywacyjnych, z równoczesnym dostosowaniem tych zasad do kondycji finansowej firmy. Doskonalenie systemu motywacyjnego jest trudnym procesem, wymaga bowiem wszechstronnej i pogłębionej analizy dotychczas obowiązujących rozwiązań i oceny skuteczności ich funkcjonowania, po to, aby zaproponować nowy, efektywniejszy system wspierający realizację celów strategicznych firmy i ułatwiający osiągnięcie wysokiej konkurencyjności dzięki racjonalizacji kosztów pracy, „przyciągnięciu” do firmy najlepszych specjalistów, kształtowaniu odpowiednich postaw kadry kierowniczej i pracowników wobec wyznaczonych celów i przydzielonych zasad.
Celem pracy jest przedstawienie systemu motywowania na przykładzie firmy Gold Drop Sp. z o.o. oraz jego wpływu na zachowania w organizacji.