dc.description.abstract |
Kierunkiem, w którym podążają obecnie przedsiębiorstwa pragnące utrzymać konkurencyjność, jest zacieśnianie współpracy w ramach łańcucha dostaw, w którym procesy wychodzą poza granice przedsiębiorstw i rozciągają się od dostawców surowców i podzespołów poprzez producentów i sprzedawców aż do samego klienta. Następnym etapem, na który powoli decydują się przedsiębiorstwa, to skoncentrowanie się na kluczowych działaniach firmy a tym samym przekazanie firmom zewnętrznym takich działań jak: usługi transportowe, magazynowanie, ochrona mienia, obsługa sieci komputerowych, dzięki czemu firmy te mogą skupiać się na takich działaniach jak badanie potrzeb klientów, projektowaniu wyrobów i marketingu.
Autor w części teoretycznej przedstawia pojęcie logistyki jej cele i funkcje oraz procesy logistyczne oraz strategie logistyczne. Następnie omawia outsourcing i korzyści a także ewentualne zagrożenia płynące z zastosowania outsourcingu. Część praktyczna pracy została poświęcona firmie Can-Pack S.A. Autor starał się przedstawić podstawowe procesy logistyczne występujące w przedsiębiorstwie Can-Pack S.A. Zmiany jakie zaszły w przedsiębiorstwie po wprowadzeniu systemu SAP 3R, czy sposób zastosowania logistyki odwrotnej przy realizacji projektu wtórnego odzyskiwania puszek przez firmę. |
pl |