Proces kształtowania wizerunku na rynku jest coraz ważniejszym składnikiem działań
marketingowych, zwłaszcza w warunkach narastającej konkurencji. Podstawą wszelkich
działań w tym zakresie jest skuteczna komunikacja. Dotyczy to w szczególności
przedsiębiorstw usługowych oraz tych, w których wizerunek jest podstawowym kryterium
wyboru przez klienta. Przykładem może być rynek prasowy – czytelnicy wybierają ten tytuł,
który posiada w ich opinii najlepszy wizerunek, a więc jest rzetelny, wiarygodny i
opiniotwórczy. W tym przypadku klienci (czytelnicy) w większym stopniu kierują się
reputacją gazety niż faktyczną jej ofertą.
Praca przybliża zagadnienia związane z kreowaniem wizerunku i budowaniem
świadomości marki na przykładzie Dziennika Polskiego. Praca ma charakter badawczy.
Badania zostały przeprowadzone w celu określenia, jaki wizerunek Dziennika Polskiego
funkcjonuje w lokalnej społeczności czytelników tej gazety w Nowym Sączu.
The process of creating the image of the company is an increasingly important
component of marketing activities, especially regarding increasing competition. The basis of
any action taken in marketing area is effective communication. This applies in particular to
service providers and those companies in which the image is the main reason for choosing the
particular offer by customers. An example may be the newspaper market - readers choose the
title that has, in their opinion the best image, and so is honest, trustworthy and influential. In
this case, the customers (readers) follow more the reputation than actual newspaper's offer.
This elaboration introduces issues of image creation and branding on example of
Dziennik Polski and has a research character . The study was conducted to determine what
kind of image of Dziennik Polski are functioning in the community of readers of the
newspaper in Nowy Sącz.