Abstract:
Celem niniejszej pracy jest ukazanie roli systemu zarządzania jakością opartego na
normie PN-EN ISO 9001:2000 w Zakładach Azotowych w Tarnowie.
Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy przedstawia historię
i ewolucję znaczenia terminów jakość i zarządzanie jakością, główne elementy systemu
zarządzania jakością oraz charakterystykę zarządzania jakością na przykładzie normy
PN-EN ISO 9001-2000. Rozdział pierwszy zamyka temat Polskiej Nagrody Jakości.
Rozdział drugi poświęcony został strukturze organizacyjnej i działalności
Zakładów Azotowych w Tarnowie. Na przykładzie tej organizacji, w niniejszej pracy
scharakteryzuję praktyczne zastosowanie systemu zarządzania jakością w oparciu
o wspomnianą już normę ISO.
Dokładna charakterystyka zarządzania jakością w Zakładach Azotowych
w Tarnowie jest tematem trzeciego rozdziału pracy. Opisując początki i etapy
wprowadzania systemu zarządzania jakością oraz wpływ systemu zarządzania na
funkcjonowanie wspomnianej organizacji wymieniam praktyczne walory i korzyści
wynikające z wdrożenia systemu zarządzania jakością w Zakładach Azotowych
w Tarnowie.