Głównym celem tej pracy jest ukazanie problematyki kreowania wizerunku marki. W pracy zawarto rozważania na temat istoty, znaczenia i uwarunkowań efektywnego kształtowania wizerunku marki. Ponadto skupiono się na analizie strategii, zasad i etapów kształtowania wizerunku. Problem ten zaprezentowano na przykładzie lokalu gastronomicznego LA ROCCA. W pracy wykorzystano informacje ze źródeł pierwotnych i wtórnych. Oprócz studiów literaturowych na potrzeby realizacji przyjętych celów przeprowadzone zostały badania marketingowe związane z ww tematyką, które miały za zadanie poznanie zachowań i opinii badanych osób na temat lokalu gastronomicznego LA ROCCA. Oprócz rozważań teoretycznych poświęconych problematyce zarządzania marką, a w szczególności kształtowania wizerunku marki w pracy podjęto próbę diagnozy rynku usług gastronomicznych w Polsce, ze zwróceniem szczególnej uwagi na miasto Nowy Sącz, w którym zlokalizowane jest badane przedsiębiorstwo. Przedstawiono firmę LA ROCCA wraz z jej krótką historią powstania oraz zawarto analizę jej działań marketingowych kształtujących obecny wizerunek. W rozdziale czwartym zawarto wnioski z badań bezpośrednich. Rozdział piąty zawiera autorskie propozycje działań kształtujących wizerunek pizzerii LA ROCCA w Nowym Sączu.
The main goal of this thesis is to show most valuable features for forming a brand of a restaurant. Presented document describes essence, meaning and efficiency in brand image creation. Furthermore this thesis is also focused on analysis strategy, rules and stages of brand creation. This problem is presented on LA ROCCA restaurant. This thesis used primary and secondary sources information. In addition to the study of literature for the implementation of the objectives was conducted marketing research weighing the above-mentioned issues, which were to the task of understanding the behavior and opinions of respondents on LA ROCCA restaurant. In addition to theoretical considerations devoted to the issue of brand management, in particular shaping the brand image in this thesis attempt to diagnose the Polish gastronomic market is presented focusing on Nowy Sącz where the examined company is localized. LA ROCCA is the name of an exampled restaurant. Its short history together with marketing moves analysis is described in this thesis with focusing on shaping the current brand image. The fourth chapter contains the conclusions of the direct research. The fifth chapter contains the copyright proposals for action that shape the brand image of LA ROCCA.